Takarékos, racionális választás és divatcikk egyben? Nem lehetetlen, a Hondánál ugyanis a praktikus NC750 széria technikáját csomagolták új köntösbe, átörökítve a hasznos géneket, s egyben vonzó, meghökkentő formatervvel lepték meg a rajongókat.
A Vultus tulajdonképpen egy nagyrobogó koncepciónak tűnik, ám a motort jobban megnézve CTX cruiserek sziluettje is visszaköszön, vagyis újabb kategóriákat igyekeztek összemosni, melynek eredménye egy friss, izgalmas, mégis szériaérett kétkerekű lett. Hogy mennyire vegyes stíluselemek találhatók a gépen, azt leginkább a kerekek egészen rendhagyó mérete jelzi: elöl 18 colos 120/70-es, míg hátul tizenhetes, de húsz centis széles (!) úthenger feszül, így a Vultus mögött haladva, a hatalmas abroncsot és a széles kormányt látva azt hihetnénk, hogy egy liter feletti cirkálóval van dolgunk...
Úgy nyilatkoztak, hogy az NM4-en keresztül szeretnék megmutatni, milyen szenvedélyes is lehet egy vas, még ha az idomok alatt egy jól ismert, megszokott technika is lapul. Így hát - nem titkoltan - az anime és a manga stílusjegyeiből is merítettek, és ez nem csak a megjelenésre, de a vas vezetésére is igaz.
Ezért aztán többféle üzemmód közül is választhatunk, robogóként csak a gázt húzva lőhetünk ki a lámpáktól, de ha úgy tartja kedvünk, gombnyomásra - mintha csak egy számítógépes játékot irányítanánk - magunk is fel, s le kapcsolgathatunk az egyes fokozatok között.
Műszaki adatok - Honda NM4 Vultus
Hengerűrtartalom: 745 cm3
Teljesítmény: 55 LE/6250 1/min
Forgatónyomaték: 68 Nm/4750 1/min
Menetkész tömeg: 245 kg
Erőátvitel: duplakuplungos (DCT) tengelykapcsoló, automatikus üzemmóddal, lánchajtás
Gumiabroncsok mérete elöl/hátul: 120/70-18/200/50-17