Tavaly ősszel hallhattunk először a NIU újdonságról, a közúti és pályakivitelben készülő XQi3 elektromos enduróról, mely elsősorban feltűnően csekély tömegével és terepképességével hívja fel magára a figyelmet.
Utóbbi a Sur-Ron villáit is szállító KKE felfüggesztésének köszönhető, és nem ez az egyetlen nagynevű beszállító a NIU mögött, hiszen a NIU mozgatásáról 72 voltos feszültségű LG akkumulátor gondoskodik. A 2,3 kWh-s kapacitású teleppel 75 km/órás végsebességet ér el a motor, de csak offroad-kivitelben és pályán, ugyanis közúton – az uniós előírásoknak megfelelően – 45 km/órával közlekedhet.
Ismerve az – Ultra-Boost funkcióval – 8 kW-ig fokozható csúcsteljesítményt, a csupán 76 kilós (!) gép gyorsulása valószínűleg a 250-es, 300-as benzinesekkel van pariban, és hogy a megállás se okozzon gondot, 230-es első és 203 mm-es hátsó tárcsa gondoskodik a lassításról.
Sok ingyenes gyári funkció és hasznos alkalmazás a NIU-tól
Könnyen nyomon követhető, hogy mennyi van még hátra a 90 kilométeres hatótávból, ugyanis a műszeregység mellett a mobilján is ellenőrizheti a vezető az aksi töltöttségét.
Emellett a NIU Smart App segítségével elmentheti a pályán elért köridőket, visszanézheti a felderített ösvényeket a térképprogrammal, sőt akár egy nagy túramotoron, a telefonját is kezelheti a kormányról, azaz például hívást fogadhat a mobil elővétele nélkül.
Bár csak tavaly késő ősszel jelent meg, máris elérhető Magyarországon a NIU könnyű elektromos endurójának mindkét változata. A forgalmazó honlapja szerint augusztustól már átvehetőek az újdonságok, akárcsak a cég népszerű városi és elővárosi robogói.