A NIU láthatóan már tavaly készen állt arra, hogy piacra dobja a TQi névre keresztelt, háromkerekű, tisztán elektromos robogóját. Erről árulkodik, hogy szériaérett példányt mutatott be 2020 elején a Las Vegas-i CES-en, ám a járvány miatt végül csak 2022-ben kezdődik a forgalmazás.
Háromkerekű, részben önvezető robogó a NIU-tól
A követési távolságot automatikusan tartó adaptív tempomat, ráfutásos baleseteket megelőző rendszer, parkolásasszisztens és GPS-alapú, 24 órás nyomkövető, illetve a nemrég Budapesten is bizonyított lopásgátló – mintha egy luxustúramotor extráit sorolnák, pedig szó sincs erről, ezek a NIU TQi gyári felszereltségének részei. Mindezt megfejeli a fedett utastér, csak hogy ősszel-télen is ingázhasson a NIU tulajdonosa.
Így aztán tökéletes azoknak, akik kocsiról motorra váltva tartanak a hidegtől, esőtől, valamint a tipikus motoros koccanásoktól, ütközésektől. Ráadásul a kereken 150 mérföldet (azaz 244 kilométert) tehet meg egy töltéssel, s mivel a friss felmérések szerint a hazai ingázók jellemzően 9-10 kilométert motoroznak naponta, bőven elég kéthetente feltölteni a 18650-es cellákból álló akksit.
Egyébként is alaptalan a szkeptikusok aggodalma, hogy mi lesz, ha „gyorsan tönkremegy” a telep, hiszen a télen-nyáron nyúzott, nagy igénybevételnek kitett robogók is láthatóan bírják a gyűrődést. A cég kisebb modelljei is 25 ezer kilométerenként csupán 5-10 kilométert veszítenek csak hatótávjukból, vagyis garantáltan hosszabb életű a telep, mint egy átlagos robogó hagyományos erőforrása.
A legfrissebb hírek szerint várhatóan egy éven belül megvásárolható formában láthatjuk a TQi-t, s addig is további hét NIU modell számtalan változata elérhető az európai, s így a hazai piacon is.