Az aligha szorul magyarázatra, hogy miért hatékonyabbak a villanymotorok a benzines kihívóknál. A négyütemű erőforrás hatásfoka nagyjából harminc százalék, és laborkörülmények között is nehéz túlszárnyalni a lélektani határnak számító 50%-ot. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a száz kilométerenként elfüstölt hat-hét liter benzinből úgy 4-5 litert (!) csak azért égetünk el, hogy melegítsük a környezetet.

Ezzel szemben az elektromos motorok hatásfoka 90% körül mozog, és nincs további járulékos veszteség, mert ebbe már az akksi feltöltésekor keletkező, felesleges hőt is beleszámolták, vagyis tíz egységből csak egy megy „veszendőbe”, szemben a benzinesek 10/7 értékével.

niu-rqi-bemutato-2022
Az RQi 120 kilométeres hatótávja ígéretesen hangzik, és az sem mellékes, hogy akár négy óra alatt feltölthető a teljesen lemerült akksi

Érkezik a NIU első elektromos motorkerékpárja

Ezt használták ki a NIU mérnökei is a vállalat első hagyományos motorkerékpárjának építésekor is, így az idén megjelenő RQi Sport lazán belefér az A1 kategóriába, gyorsulása viszont az A2-es gépekével vetekszik.

110 km/órás valós végsebessége több, mint a legtöbb 125-ösé, és mivel az e-motorok dinamikusabban gyorsulnak, mint a hasonló névleges teljesítményű benzinesek, tuti, hogy városban – és azon kívül is – elsőként lő ki a lámpáktól az új RQi.

Az is kiderült a hazai forgalmazó honlapjáról, hogy a 110-es első és 140-es hátsó abroncson futó RQi Sport 6,5 kW-os teljesítménnyel és 72 V/36 Ah-s akkumulátorral érkezik, s egy töltéssel 110-120 kilométert tehet meg. A piacvezető NIU újdonsága később erősebb, A2-es változatban is elérhető lesz, mely 160 km/órás végsebesség mellett 130 km-es hatótávval büszkélkedhet.