Az új MQI GT Evo egyik legfontosabb előnye, hogy 5 kW-os teljesítménye révén A1-es jogosítvánnyal vezethető, mégis sokkal dinamikusabb, mint a papíron erősebb, benzines vetélytársai.
Nagy hatótávú e-robogó a NIU-tól
Mindez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a NIU újdonsága csupán 6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 60 km/órára, vagyis simán állva hagyja az autók többségét és jó néhány A1-es kategóriatársát is.
Hogy ne fogyjon ki a szuszból, 72 V-os feszültségű és 26 Ah-s kapacitású akksicsomag lapul a nyereg alatt. Ötletes, egyben a hétköznapi használatot nagyban megkönnyítő megoldás, hogy mindössze 20 perces gyorstöltéssel hozzávetőleg 10 kilométer megtételére elegendő árammal tölthetjük meg az akksit, ami kapóra jöhet, ha mondjuk munka közben jut eszünkbe, hogy lemerülőben a telep, és csak a hazáig vezető utat akarjuk megtenni a motorral. Ezután – szintén hagyományos konnektorról – legfeljebb négy óra alatt csurig feltölthető a lemerült akkumulátor.
Miként a márka korábbi modelljeinél, így az előd MQi GT-nél is megszokhattuk, meglehetősen bőkezűen bánt a gyártó a hasznos kiegészítőkkel. Elvégre alapáras az elektromosan működtetett kormányzár és a kulcsnélküli indítás, mi több, telefonunkról, a gyári alkalmazással is életre kelthető a motor. Így aztán akkor is használható, ha éppen nincs nálunk a kulcs vagy olyan vezetné, aki eleve nem kapott kulcsot hozzá. Ez a funkció felkeltheti a robogóbérléssel foglalkozó cégek figyelmét is, hiszen így kiküszöbölhető, hogy a bérlőnek fizikailag is át kelljen vennie a kulcsot, amikor felveszi a motort.
A gazdag felszereltség dacára az MQi GT Evo ára egészen baráti: a hírek szerint nem egészen ötezer eurót kérnek majd érte az európai piacon.