Vonz az elektromos robogózás, de kevesled a 40-50-es végsebességet? Esetleg félsz, hogy az apró kerekű robesz esetlenül bukdácsol majd a kátyúkban? Nyugi, gondoltak erre a NIU mérnökei is, és kifejlesztették a NQi GTs Prót, amivel elsőként lőhetsz ki a lámpáktól, kereszteződésekből.
Erőnyerő – már itthon is kapható a 14-es kerekű NQi GTs Pro
Ha egy motorgyár évente 600 ezer (!) gépet ad el, arra már érdemes odafigyelni. Márpedig a NIU ilyen impozáns számokkal dicsekedhet, mégpedig részben az olyan különleges modelleknek köszönhetően, mint az NQi GTs Pro. Ez a márka legfürgébb robogója, de gyorsulása és kiemelkedő végsebessége mellett az is szót érdemel, hogy a villanyrobogóknál megszokott 10-es és 12-es helyett 14-es kerekeken fut, ami korántsem mindegy a változatos minőségű aszfalton ingázóknak.
Mivel 70-et (!) megy és 3,1 kW-os csúcsteljesítményű, ezért A1-es jogsival vezethető, amit egyébként most ingyen ad a motor mellé a hazai forgalmazó. Így hát utast is szállíthatunk vele, ráadásul fillérekből, mert a 3,5 kWh-s fogyasztást alapul véve egy kilométer megtétele hozzávetőleg egy forintba kerül…
Egyszerű, kiforrott technikájú elektromos robogóról van szó, tehát karbantartási igénye és költsége szinte nulla. Nincs gondod az olajcserére, és a trafók, gyújtógyertyák, szűrők vásárlása is csak távoli emlék lesz, ha ilyennel ingázol. Végül pedig kefe nélküli Bosch erőforrása és dupla Panasonic akksija szintén garancia a tartósságra – mindkettő megbízható konstrukció.
Ráadásul a NIU NQi GTs Pro kimondottan könnyű, mindössze 109 kilóval mérlegel, amit már semmilyen üzem- vagy kenőanyag nem súlyosbít, azaz tömegét illetően simán pariban van a 125-ös, benzines modellekkel. Az pedig már tényleg csak hab a tortán, hogy az A1 kategóriában szinte egyedülálló a gyári felszereltsége, mely többek között Smart LED világítást, GPS-t, 24 órás internet- és műholdkapcsolatot, digitális műszeregységet és sebességtartó automatikát (tempomat) tartalmaz, nem beszélve a használatot nagyban megkönnyítő, gyári NIU alkalmazásról.