Nemrég írtunk róla, hogy NIU elektromos robogókat vásároltak az antwerpeni rendőrök, hogy azokkal lássák el a baleseti helyszínek, koncertek, sportrendezvények stb. biztosítását. Nem véletlenül választották a könnyű, karcsú gépeket, elvégre az volt az elsődleges szempont, hogy könnyen átfűzzék magukat a torlódásokon, és mielőbb eljussanak a helyszínre. Elsőre talán viccesnek találták a szkeptikusok, hogy pont egy alig ötvennel suhanó robogóra voksoltak, de a rendőrök elmondták, hogy
ezúttal a csúcssebesség kevésbé volt fontos, mint az, hogy akár járdán, kocsisorok között vagy bármilyen szűk helyen könnyedén mozoghassanak a hangtalan és könnyű motorral.
Hozzátették, hogy a 45 km/órás tempó valóban nem szédítő, de azt nagy szintkülönbségekkel tarkított városrészekben is magabiztosan tartja a NIU, így a terepviszonyoktól függetlenül bárhol bevethető, szemben a gyengébb, s komoly emelkedőkön megtorpanó e-robogókkal.
NIU robogókat kaptak a polgárőrök
Tegnap délelőtt szintén NIU robogókkal bővült a magyar polgárőrség járműparkja, összesen nyolc elektromos kétkerekű állt szolgálatba.
Az már a belga egyenruhások történetéből kiderült, hogy a tartósság elsődleges szempont a hatósági motorok kiválasztásakor. Mivel a NIU modelljei már régóta megbízhatóan futnak a Felyx és Poppy robogókölcsönzőiben – ahol valószínűleg nem túl kíméletesen használják őket –, nem is lehetett kérdés, hogy a szolgálatot is bírni fogják. Mondjuk a neves beszállítókat elnézve ez nem meglepő, elvégre 3 kW-os Bosch motor gyorsítja a NIU-t, míg az áramellátásról a Panasonic jól ismert, 18650-es cellákból álló akksipakkja felel, ami a Tesla Model S-ből lehet ismerős.