Szinte észrevétlen forradalom zajlik a motoriparban. A többség ugyanis hajlamos úgy tekinteni a tisztán elektromos gépekre, mint afféle különcségre, amiből csak elvétve állítanak forgalomba egyet-egyet, ezzel szemben már itthon is teljesen más a helyzet.
Egyre nagyobb az elektromos motorok, robogók aránya az utakon
Míg tavaly csak minden kétszázadik új motor vagy robogó működött akksiról, idén már az eladott vasak egy százaléka nullemissziós, vagyis megduplázódott a számuk. Ez még mindig elenyészőnek tűnhet, de most először „győztek le” egy másik géposztályt a hangtalan gépek. Bármilyen hihetetlen, már több villanymotort- és robogót adnak el Magyarországon, mint klasszikus stílusú új motorkerékpárt.
A kategórián belül is a NIU a legerősebb márka, a mindössze négy éve alapított, mégis évi 600 ezer (!) motort értékesítő cégtől kerül ki az itthon eladott e-robogók 61%-a. Persze ez nem is csoda, hiszen szinte egyedülálló ajánlat a nagyvárosi közlekedésre és elővárosi ingázásra alkalmas, kategóriájában nagynak számító, 14-es kerekekkel felszerelt, 70-es végsebességű NQI GTs Pro, miként nehéz ellenállni az állami támogatásra jogosulttá vált GT Prónak és MQi+ Sportnak is.
Milliárdos NIU-robogósok
Ráadásul idén kettős ünnepet ülhetnek a NIU-nál, ugyanis most először lépi át a vállalat az évi 600 ezer darabos (!) eladási mennyiséget, és az eddig értékesített gépekhez is kötődik egy rekord.
Ezen a héten jelentette be a NIU, hogy az okosrobogók gazdag gyári felszereltségének hála követhető azok futásteljesítménye, és éppen nemrég érték el az eddigi tulajdonosok a 7 milliárd kilométeres összteljesítményt. Nem gyenge szám: mintha 17 ezerszer (!) megkerülnénk a Földet, ráadásul mindezt egyetlen tankolás, olajcsere vagy más hasonló karbantartás nélkül.