Olyan ez a Rocket III TFC, mint egy mamut az elefántok és az oroszlánok között - hatalmas és egyben tekintélyt parancsoló, ráadásul még gyors is. Sőt, baromi gyors, hiszen a legnagyobb sorozatgyártású motorkerékpár-erőforrás repíti.
Megjött az új Triumph Rocket III TFC
A Rocket már 2004 óta velünk van, akkor is lenyűgözte a publikumot 2,3 literes, soros, háromhengeres erőforrásával, ám most ezt is túlszárnyalták: 2458 köbcentivel támad az új háromhengeres, így nincs is valódi ellenfele, de nemcsak a méretével, hanem a képességeivel is kilóg a motoros mezőnyből - csúcsteljesítménye 170 LE, maximális nyomatéka pedig 221 (!) Nm.
Nincs kétségünk afelől, hogy már alapjáraton is brutális hangok törnek elő a különleges formájú, karbonszálas véggel felvértezett Arrow kipufogókból, és valószínűleg csak a legtökösebb motorosok tudják betörni a vasat, bár a mérnökök gondoltak a kevésbé rutinos pilótákra is, ezért kanyar-ABS, visszagurulásgátló, dőlésszög-érzékelős kipörgésgátló és üzemmód-választó segíti a vezetőt menet közben.
Az izmos cirkáló - méreteihez illő - húszküllős öntött alumínium kereket kap, hátsó abroncsa 240 mm széles. A markolatok kábelei a vázon, illetve a kormányon belül futnak, nem hiányzik a TPMS guminyomás-érzékelő, a kulcs nélküli indítás és az USB-töltő sem.
A futómű elöl 47 mm-es, valamennyi paraméterében állítható Showa teleszkópvilla, hátul szintén Showa gyártmány a központi, állítható rugóstag, a fékeket pedig a Brembo szállítja.
A mindössze 750 darab, számozott példányban készülő újdonság brit ára már ismert - kicsit több mint 25 ezer fontot, átszámítva körülbelül kilencmillió forintot kérnek érte. Ezért a kétkerekű monstrumon túl egyedi hátizsákot, kezelési könyvet és egy különleges takaróponyvát is kap ajándékba a vevő.