Közismert, hogy Németországban számos útszakaszon korlátozzák a motorok közlekedését. Jellemző megoldás a hétvégi vagy – a visegrádihoz hasonló – tavasztól őszig tartó tiltás, de érvényben van például 95 dB-es korlátozás is, amit ráadásul az új, Európában egyébként teljesen szabályos motorok egy része része képtelen teljesíteni.
Életszerű a 30 km/órás és a 90 dB-es korlátozás?
Német közéleti és motoros lapok arról számoltak be, hogy ezúttal a holzmindeni járási tanács bízta meg a Deutsche Umwelthilfe (DUH) szervezetet:
dolgozzon ki egy intézkedéscsomagot a motorozásból fakadó zajszennyezés csökkentésére.
– Az ügy pikantériája, hogy nemrég egy másik civil szervezet, a nagyrészt USA pénzügyi befektetők által finanszírozott Agora Energiewende (a volt államtitkár Patrick Graichen segítségével) nagy hatással volt az épületenergetikai törvény módosítására, ami finoman szólva is megosztotta a közvéleményt – írta meg a Tourenfahrer.
Nos, ezúttal a motorozás korlátozását szorgalmazó Deutsche Umwelthilfe (DUH) került össztűz alá, miután kiderült, hogy állami pénzekből 100 000 euróval finanszírozták a társaság működését. A civil szervezet „cserébe” olyan elmés tervekkel állt elő, mint teljes útlezárás a népszerű látványutakon, 30 km/órás sebességkorlátozás és az európai előírásoktól teljesen eltérő, 90 dB-es maximális zajkibocsátás bevezetése. Ráadásul, hogy a renitens kétkerekűek garantáltan betartsák a szabályokat, megannyi automatikus traffipaxot helyeznének ki az érintett szakaszokra és rendőröket vezényelnének a szerpentinekre, akik célzottan a motorosokat ellenőriznék.
Mivel állami pénzből működik a társaság, az adófizetők joggal háborodtak fel, hogy erre ment el 100 000 euró a költségvetésből, így immáron nem csak a motorosok szemét szúrják az egyre-másra felbukkanó és néha egészen nonszensz ötletekkel házaló szervezetek.