Nem győztük kapkodni a fejünket a sok 2021-es modell láttán, ám akadt egy nagy gyártó, mely – eddig – semmi újat nem mutatott, legalább is ami a valódi újdonságokat illeti.

A Hayabusára tartalékol a Suzuki?

Érhető lenne, hogy ilyen nehéz év után nem öntenek dollármilliókat új motorok fejlesztésébe, de az akkor is szembetűnő, hogy – a többi márkával ellentétben – a Suzukinál marad a jelenlegi kínálat, pontosabban a 2020-as motorok Euro 5-ös változatai, hiszen csak ezek rendszámozhatóak január elsejétől.

nem-lesz-suzuki-hayabusa-2021-ben-28393
Búcsúznak az Euro 4-es Burgmanek, Euro 5-ös minősítést kapnak a cég V2-es modelljei, de ezt leszámítva nem sok minden történt a Suzuki háza táján az utóbbi időben

Rendben, volt egy jubileumi kiadás a GSX-R1000-ből, de azon is inkább a fényezés szúrt szemet, műszakilag nem tartogatott semmilyen komoly meglepetést, míg az SV és DL650 2021-es változata is főként károsanyag-kibocsátás terén tér el az elődtől.

nem-lesz-suzuki-hayabusa-2021-ben-28392
Rossz időzítés? Joan Mir világbajnoki győzelme remek alkalom lett volna egy új sportmotor, akár a következő Hayabusa leleplezésére, de úgy tűnik, erre egyelőre várnunk kell... (Kép: Young Machine)

Nem csoda, hogy ez a nagy csönd újabb konteókat szül, és a márkafórumokon máris arról pletykálnak, hogy a Suzuki nem akar osztozni a figyelmen, ezért nem késő ősszel, hanem a riválisoktól eltérően év elején leplezi le újdonságait. Természetesen most is „biztosan jön az új Hayabusa”, de ez tulajdonképpen 2015 óta minden évben így van, szóval senki ne fogadjon rá nagyobb összegben, hogy tényleg leszáll a Vándorsólymok új nemzedéke. Viszont az nyílt titok, hogy már javában dolgoznak a Suzukinál a 700-as, sorkettes blokkon, szóval érdemes figyelni a márkára, hátha tényleg meglep minket egy vagy több újdonsággal a következő hónapokban.