Példátlan együttműködésbe kezdett a Honda, a Kawasaki, a Suzuki és a Yamaha. Vetélytársak vagy sem, ezentúl közösen fejlesztik cserélhető, kazettás rendszerű akkumulátorcsomagjaikat, hogy a szabványosítás révén könnyebben elterjedjenek a hangtalan kétkerekűek.
Közösen fejleszt akkumulátort a négy japán márka
Nem előzmény nélküli a döntés, hiszen 2019 tavaszán már megszületett egy nyilatkozat arról, hogy összefognak a jó ügy érdekében, de a mostani megállapodás az első kézzelfogható eleme a közös munkának.
- Négy japán motorkerékpárgyár fogott össze, kiegészülve az Oszakai Egyetem mérnökeivel, hogy együtt tervezzék meg és vezessék be az egységes, cserélhető akkumulátorcsomagot motorjaikban – nyilatkozta Noriaki Abe, a Honda ügyvezető igazgatója és a motorkerékpár-üzletág vezetője.
Első lépésként gyakorlatban vizsgálják a nullemissziós közlekedés előnyeit, mégpedig úgy, hogy elektromos kerékpárokat adnak az Oszakai Egyetem hallgatóinak és dolgozóinak, s ezzel egy időben akkumulátor-csereállomásokat állítanak fel az egyetemen, valamint a nagyobb helyi üzletekben. Az ötlet legfontosabb előnye az, hogy a cégek átveszik a motorosok terheit, beleértve a töltést is, ezáltal megfizethetőbb és még vonzóbb lehet az elektromos közlekedés. Így ugyanis nem lesznek rákényszerítve a tulajdonosok, hogy 250-300 kilométeres hatótávot nyújtó, 15-20 kWh-s akksival rendeljék meg motorjaikat, hiszen márkától függetlenül, és egy tankolásnál is rövidebb idő alatt cserélhetik ki a lemerült telepeket 100%-os akksikra. Nagyjából egy évig folyik a teszt, majd a tapasztalatok alapján 2021-ben készítik el a négy gyártó összes motorjába passzoló, egységes akkumulátort.