„Szeretném megmutatni, hogy a magyar bajnokságban is lehet világszínvonalat nyújtani” – mesélte Mohai János, az MW Performance gyorsaságimotoros csapatának tulajdonosa az alakulat első közös gyakorlásán. Bár az idő még közel sem volt ideális a Pannónia-Ringen, 8-10 fokos hőmérséklet és 18-19 fokos aszfalt fogadta a pilótákat, muszáj volt minél több kört megtenniük, ugyanis az első Alpok Adria-futamig már csak öt és fél hét van hátra, s az új csapat ebben a sorozatban is szeretne helytállni. Sőt, ennél kicsit többet is, mivel meghatározó szerepet akar játszani a magyar bajnokságban.
Pályán az MW Performance Ducatijai
Aki ismeri Mohai János motorsportban betöltött szerepét, az pontosan tudja, hogy ő sosem érte be a félmegoldásokkal, a futottak még kategóriával, versenyzőinek az élen kellett mennie, s ehhez professzionális hátteret nyújtott a pilótáknak. Így van ez most is, a technika valóban a világ élvonalába tartozik – két Ducati Panigale V4R áll az istállóban.
„Eddig szerencsére már elég sokan eljutottak a magyar mezőnyben, áldozni tudtak az ütőképes technikára, ott tudtak lenni a nemzetközi mezőnyben, de valamiért sokan meg is elégszenek ezzel. Azt a pici pluszt, amivel a jelenlétet ki tudnák emelni, amitől tényleg úgy is látszik, hogy ott a helyünk a nemzetközi porondon, azt már néhányan nem teszik hozzá. Jómagam erre is nagy hangsúlyt fektetek, és elsősorban azért, mert a legfontosabb célunk a magyar bajnokság, amit nem csak meg akarunk nyerni, de szeretnénk visszaadni a régi presztízsét, szeretnénk, ha minél vonzóbb versenysorozat lenne a környékbeli országok feltörekvő és már befutott versenyzői számára”
– fejtegette az MW Performance tulajdonosa a Pannónia-Ring vadonatúj dizájnelemekkel, faltól falig szőnyeggel kibélelt, 1-es számú boxában.
Nem kellett küzdeniük a helyért, ugyanis az MW csapat két kisbuszán kívül egy motorszállító és néhány szárnyait próbálgató sportautós jött össze a március 15-ét megelőző hétfőre a nyugati határszél mellett fekvő pályán. Így különösebb forgalommal sem kellett számolnia az MW pilótájának, Gyutai Adriánnak. Az Alpok Adria Kupa-győztes (125 cm3, 2012) háromszoros magyar bajnok (125 cm3, 2010; 600 cm3, 2013; 1000 cm3, 2021), kétéves kihagyást követően 2020-ban kezdte újra a versenyzést, s tavaly már ebben a kategóriában lett újra magyar bajnok.
„Amióta az eszemet tudom, csak japán motorokkal versenyeztem. Ez teljesen más technika, másképp viselkedik, más készségeket igényel, mint a korábbiak. Kell még három-négy nap, mire azt mondhatom, hogy versenynexusba kerültünk, és azt hiszem szezon a vége felé már elmondhatom, hogy most kiismertem, megtanultam”
– mesélte szerényen a Ducatiról a 31 éves Adrián, aki civilben az atomerőmű műszaki ellenőre, nem mellékesen az egyik North Talent Cup sorozatban szereplő magyar versenyző szerelője is.
Hogy ne teljen haszontalanul az idő, egy percet sem vesztegetett Adrián a rendelkezésre álló félórákból: közel 70 kört, több mint 320 kilométert teljesített, mégpedig egyre javuló idővel és egyre elasztikusabb motorozással, hogy az utolsó etap végén fülig érő szájjal állapítsa meg:
„Ez már egészen jó volt, főként ahhoz képest, hogy csak most ismerkedem a technikával és hogy az időjárás sem nevezhető ideálisnak. Három-négy másodpercnyi a lemaradás jelenleg a versenytempóhoz mérve, ami áprilisig eltüntethető…”
A motorozások közbeni szünetben pedig folyamatosan vizsgálja a telemetria laptopjára küldött információit, majd ezek alapján módosíttatja a gépet. Beállítja, amit tud, és persze otthon az egészet újra elemzi és értelmezi az MW műhelyében kapott telemetriás alapképzésnek megfelelően, hogy a következő alkalommal újabb másodperceket faragjon le a köridejéből.
Az edzésnap végére megérkezett Németh András is, a Pannonia Motorsport Kft. ügyvezetője, egyben a magyar bajnokságot szervező palyamotorozas.hu tulajdonosa, aki elismerését és köszönetét fejezte ki, hogy az MW Performance ilyen komoly technikával áll rajthoz a bajnokságban – számolt be az alakulat első edzésnapjáról Munkácsi Imre.