Az MV Agusta mérnökei szerencsére meghallgatták a siralmainkat, legalábbis az átdolgozott 1090 Brutale első videója és fotósorozata erre enged következtetni. Kényelmes, „könnyen fogyasztható” gépet láthatunk a képeket, több hely jut a lábaknak, finoman hangolható a kormány-lengéscsillapító, és szinte minden paraméterében állítható Marzocchi illetve Sachs futómű nyeli az úthibákat. Az onboard felvételen jól kivehető a magasra húzott, méretes légterelő, ami kiváló szélvédelmet ígér, és külön jó pont jár a 120 valamint 190 mm széles Dunlop Qualifier RR gumikért. melyek élettartamát kipörgés-gátló igyekszik feljebb tornászni. Persze a gép ettől még nem lett tanulómotor, de a régebbi modellhez viszonyítva vélhetően sokkal kezesebb.
A közel 150 lóerőnyi csúcsteljesítmény tulajdonképpen felesleges, négyezres fordulaton már közel 70 Nm nyomaték áll rendelkezésünkre, és ez több mint elegendő a dinamikus haladáshoz. Nagyon úgy fest tehát, hogy az új fejlesztések beváltak - a Brutale továbbra is adrenalin-bomba, de az apró finomításokkal még barátságosabbá vált, méghozzá anélkül, hogy kilúgozták volna a lelkét. A Speed Triple és a Super Duke R eddig etalonnak számított az európai csupasz motorok között, kíváncsian várjuk, hogy a jövőben miként szerepelnek majd az olaszok üdvöskéjével szemben.
Kapcsolódó anyagok: