A 847 köbcentis, 115 lovas erőforrás minket is elbűvölt, és úgy tűnik, hogy a Yamahánál egy egész modellcsaládot szeretnének felépíteni a háromhengeres motor köré, beleértve a túraendurókat és a középméretű túramotorokat is.
Erős mezőnybe érkezhet a hangvillás vas, hiszen a Honda éppen nemrégiben frissítette a legendás VFR800-at, és az európai riválisok is készítenek hasonló méretű utazómotorokat, elég ha a szegmensben idegen MV Agusta jelenlétére gondolunk, a 800 Lussoval.
Már csak az a kérdés, hogy az FJ vajon a félidomos Fazer8-at vagy az izmosabb FZ1 Fazert búcsúztatja-e a Yamahánál, esetleg mindkettőt leváltva új kategóriát alkot, egyszerre kiszolgálva a könnyű, kecses gépek és az erőteljes utazómotorok rajongóit. Ha sikerül az MT-09-hez hasonlóan könnyű és agilis gépet alkotni, minden bizonnyal sikeres lesz a típus, mivel a kétszáz kiló alatti menetkész tömeg bőven kárpótolná nagyobb teljesítményre áhítozó vásárlókat...