Kezdjük is a feketelevessel: tavaly 1,6 millió darabbal csökkent az átadott kétkerekűek mennyisége 2018-hoz viszonyítva, igaz, ebbe minden kategória beletartozik, azaz a nagymotorok mellett az ötvenes robogók, segédmotorok, valamint a mopedek és ATV-k is. Összesen 60,1 millió (!) új kétkerekűt vettek 2019-ben, aminek csaknem fele 50-es vagy annál kisebb gép volt.
Melyik országban adták el a legtöbb motort 2019-ben?
Egészen pontosan 25,8 millió segédmotor és 50-es robogó talált gazdára, beelőzve a rendszámos nagymotorokat (24,4 millió darab), mögöttük a háromkerekű személy- és teherszállítók végeztek (4,7 millió), a segédmotornál is lassabb, kisebb hengerűrtartalmú mofák, mopedek 4,6 millióval lettek negyedikek, míg az ATV-kből 560 ezer darab fogyott.
Miként sejthető volt, a nagymotorok közül is az 50 és 125 köbcenti közötti szegmens volt a legerősebb, ez tette ki az eladások több mint kétharmadát (!), s újabb negyedrészt tudhat magáénak a 126 és 250 köbcenti közötti tábor, tehát az eladott gépek mindössze 5,2%-a volt 250-esnél nagyobb modell.
A legnagyobb motorpiac - a visszaesés dacára is - India 18,5 millió motorkerékpár/év mennyiséggel, mögötte jön Kína 16,3 millióval, majd Indonézia jócskán leszakadva 6,5 millióval. Egyetlen európai és észak-amerikai állam sem került a legjobb tízbe, az USA 11. lett, míg legjobb európaiként Franciaország 17. helyen végzett.