A motorkerékpárpiac kulcsszava 2020-ban a növekedés volt és ez 2021-ben is folytatódott – szögezték le a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének közleményében, és a számokat látva ez nem alaptalan optimizmus – tényleg sok új motor fogyott itthon. Különösen a március volt erős, 515 új nagymotor talált gazdára Magyarországon, azaz 88%-kal több, mint tavaly.

motorpiac-statisztika
Korábban a 125-ös robogók voltak a legnépszerűbbek, ezzel szemben ma már túraendurókból, nakedekből és 150 köbcentinél nagyobb robogókból fogy a legtöbb Magyarországon. A használtpiacon is hasonló a helyzet, ott csupaszmotorok, nagyrobogók és túraendurók sorrend alakult ki a dobogón

Az első negyedévben összesen 924 nagymotort regisztráltak, ami szintén felülmúlja a 2020-as számokat, sőt gyakorlatilag az elmúlt évtized legjobb eredménye.

Megrohanták a motorosok a gumisokat

Eközben a korosabb gépek gazdái sem pihentek, legalább is erre utal, hogy egyre komolyabb a forgalom a motoros boltokban, és jóval több motorgumit adtak el 2021-ben, mint amire a szakma szereplői számítottak.

motorpiac-statisztika
A sok-sok eladott új abroncs arra utal, hogy a motorosok többsége erős szezonra számít, és már az első negyedévben igyekezett felkészülni 

Minden kategóriában nőttek az eladások, így Európában összesen 53,7 millió autógumit értékesítettek (+ 12%), azonban a motorosok még ezen is túltettek.

Az első három hónapban 2,5 millió abroncsot vásároltak robogókra és motorkerékpárokra, azaz 363 ezer darabbal többet, mint tavaly.

Nem véletlenül javasolják a gumisok és a motorszerelők, hogy aki még nem foglalt időpontot a tavaszi karbantartásra, az mielőbb tegye meg, mert pillanatok alatt több hetes várólisták alakulhatnak ki a szervizekben.