Továbbra sem túl rózsás a helyzet az autópiacon, tekintve, hogy az idei számok még a 2020-as eredményt is alulmúlják. Nem úgy a motorkereskedések, ahol szinte egymásnak adják a kilincset a vevők.
Márciusban csaknem kétszeresére nőtt a motorkereskedések forgalma
– A motorkerékpárpiac kulcsszava 2020-ban a növekedés volt és ez 2021-ben is folytatódott – szögezték le a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének tegnapi közleményében, és ezúttal nem alaptalan hurráoptimizmusról van szó.
Márciusban ugyanis 515 új nagymotor talált gazdára Magyarországon, azaz 88%-kal több, mint tavaly ilyenkor. Az első negyedévben összesen 924 motorkerékpárt regisztráltak itthon, ami szintén felülmúlja a 2020-as számokat, sőt gyakorlatilag az elmúlt évtized legjobb eredménye.
Továbbra is a többcélú, terepre és aszfaltra is alkalmas modellek vezetik a rangsort, a második legkelendőbb géposztály a csupaszmotoroké, ezt követik a nagyrobogók, a 125-ös, váltós motorok és végül a túragépek.
Nem mellesleg ahogy bővül az úgynevezett „Szupersportmotorok” mezőnye, úgy lesz egyre népszerűbb ez a kategória a vevők körében. A pályára termett vasak aránya már megközelíti a négy százalékot az itthon eladott új motorok között, holott nem is olyan régen még a sereghajtók közé tartoztak.
Az MGE szakemberei úgy becsülik, hogy idén közel ötezer új nagymotor állhat forgalomba Magyarországon, ami a jellemzően 7-8000 darab használtan behozott géppel együtt már azt jelenti, hogy átlépjük a 200 ezer darabos lélektani határt, vagyis húsz év alatt duplájára nő a hazai motorok mennyisége.