Kétségtelen, hogy gyakran hónapokat kell várni a motorosoknak a népszerű új gépekre, de úgy tűnik, ez sem riasztja el őket a vásárlástól. Legalábbis erre utal, hogy újabb évtizedes rekordok dőltek meg a hazai motorpiacon, miközben jelentősen átalakultak az erőviszonyok – teret veszítettek a túraendurók és megerősödtek a csupaszok, valamint az elektromos gépek.
Két év alatt közel másfélszeresére nőtt hazai motorpiac
Mivel egyre drágábbak a legkeresettebb használtmotorok, sokan inkább új motorkerékpárt választanak, hiszen alig többért nullkilométeres vasra ülhetnek, ami nem mellesleg két-, három- vagy ötéves jótállással vehető át.
Így aztán nem meglepő, hogy 2020-ban 1746, tavaly 2024 motort adtak el, idén pedig már 2467 új vasra került rendszám. Két év alatt tehát 40-50 százalékkal nőtt a forgalomba helyezések száma, és ezzel együtt átalakult a népszerű modellek és géposztályok sorrendje is.
A kategóriák versenyében a korábbi uralkodó túraendurók már csak másodikak 422 darabbal, elsők a 150-esnél nagyobb csupaszmotorok (491 db), vagyis minden ötödik új motorkerékpár az izmosabb nakedek közül kerül ki. Harmadik a 150 köbcentinél nagyobb robogók osztálya (330 db), majd jönnek a 125-ös robogók és a túramotorok.
Noha továbbra is csak a forgalom nagyjából két százalékát teszik ki, egyre népszerűbbek a tisztán elektromos motorok és robogók. Erre utal az is, hogy a géposztály egyik legdrágább, egyben legerősebb modelljéből, az általunk is tesztelt CE 04-ből hét darab talált gazdára, holott csak nemrég kezdődött a forgalmazása.