Mielőtt valaki hurráoptimizmust kiáltana a bevezető kapcsán, gyorsan szögezzük le, hogy ezúttal tényleg van minek örülni. Az ezredforduló óta megduplázódott a hazai a motorok száma - akkor 91 193 rendszámos kétkerekű volt itthon, most pedig már közel 185 ezren járnak nagymotorral, ami igencsak impozáns adat.
Már nyár közepén elértük a tavalyi mennyiséget
A friss számokat látva 2019-ben is folytatódik ez a tendencia, sőt egyre gyorsul, ugyanis a rekordnak és kiemelkedőnek titulált 2018-as szezon a nyomába se érhet az ideinek. Akkor egyfajta csodaként értékelték, hogy harmadával nőtt az új motorok piaca, és az eladott vasak mennyisége - hosszú idő után - meghaladta a 2900 darabot. Nos, ezzel szemben idén már július utolsó napjaiban elértük ezt, egészen pontosan 2903 darab új, rendszámos motort adtak át tulajdonosaiknak az első hét hónapban.
Emellett az is feltűnő, hogy a használt, külföldről érkező motorok között csupa „higgadt” modellt találunk. Napjainkban már nem az ezres gyorsasági motorok tarolnak, helyüket a többcélú, nem túl erős, de azért utassal is fürge gépek vették át, élen olyan örök slágerekkel, mint a BMW R 1200 GS, a Honda CB-, CBF- és CBR600, a Kawasaki Z750 vagy éppen a Yamaha FZ6.