Arról már korábban beszámoltunk, hogy tavaly az elmúlt évtized legjobb számait produkálta a hazai motorpiac - beleértve az új- és használtmotorokat -, s az sem mellékes, hogy az évente behozott 10-12 ezer nagymotor mellett legalább ennyi új motoros jogosítványt adnak ki Magyarországon. Örömteli, hogy folyamatosan nő a motorosok száma, ami nemcsak a kiszolgálóiparnak, hanem az egyre kevésbé élhető, dugókkal zsúfolt nagyvárosok közlekedésének is jót tesz.

motorpiac-2018-europa-amerika-20940
Európában továbbra is Olaszország viszi a prímet évi 180-190 ezer eladott új motorkerékpárral

Bizakodóak az európai és tengerentúli motorkereskedők is, elvégre egy év alatt 61 000 darabbal nőtt az öreg kontinensen értékesített nagymotorok száma (770-ről kb. 831 ezerre), míg az USA-ban azt ünnepelték, hogy immáron több mint 13 millió motorkerékpár fut Észak-Amerika útjain. Úgy tűnik, idén is folytatódik a tendencia, ugyanis csak Magyarországon - a cudar idő ellenére - több mint száz új motorkerékpárt adtak el, azaz csaknem kétszer annyit, mint 2018-ban, és közel háromszorosát a 2017-es mennyiségnek. A márkák versenyét a Honda, a Suzuki és a BMW uralja itthon, míg a kategóriák közül a többcélú endurók és crossoverek, a középméretű csupaszmotorok, illetve a 125-ös robogók voltak a legkelendőbbek. Egyre népszerűbbek az elmúlt években „nem sok vizet zavaró” rendszámos superbike-ok is, egyebek mellett BMW S 1000RR-t, Ducati Panigalét és GSX-R1000-t adtak át új, magyar tulajdonosaiknak januárban.