Arról már korábban beszámoltunk, hogy tavaly az elmúlt évtized legjobb számait produkálta a hazai motorpiac - beleértve az új- és használtmotorokat -, s az sem mellékes, hogy az évente behozott 10-12 ezer nagymotor mellett legalább ennyi új motoros jogosítványt adnak ki Magyarországon. Örömteli, hogy folyamatosan nő a motorosok száma, ami nemcsak a kiszolgálóiparnak, hanem az egyre kevésbé élhető, dugókkal zsúfolt nagyvárosok közlekedésének is jót tesz.
Bizakodóak az európai és tengerentúli motorkereskedők is, elvégre egy év alatt 61 000 darabbal nőtt az öreg kontinensen értékesített nagymotorok száma (770-ről kb. 831 ezerre), míg az USA-ban azt ünnepelték, hogy immáron több mint 13 millió motorkerékpár fut Észak-Amerika útjain. Úgy tűnik, idén is folytatódik a tendencia, ugyanis csak Magyarországon - a cudar idő ellenére - több mint száz új motorkerékpárt adtak el, azaz csaknem kétszer annyit, mint 2018-ban, és közel háromszorosát a 2017-es mennyiségnek. A márkák versenyét a Honda, a Suzuki és a BMW uralja itthon, míg a kategóriák közül a többcélú endurók és crossoverek, a középméretű csupaszmotorok, illetve a 125-ös robogók voltak a legkelendőbbek. Egyre népszerűbbek az elmúlt években „nem sok vizet zavaró” rendszámos superbike-ok is, egyebek mellett BMW S 1000RR-t, Ducati Panigalét és GSX-R1000-t adtak át új, magyar tulajdonosaiknak januárban.