Talán nem meglepő, hogy többségük a közösségi médiában építgeti rajongótáborát: az Instáról csak úgy ömlik a benzingőz, no meg a látványos csajok tömege és az adrenalin. Alámerülünk a virtuális motorozás világába, bemutatjuk a lazuló királykategóriát, ahová máris bepottyant egy korábbi bajnok, aki a verseny mellett a szórakozást sem veszi félvállról...
A finn virtus
A GP-ben két évet (2009-2010) lehúzó finn Mika Kallio idén nem domborított a legnagyobbak között, az utóbbi hónapokban inkább a nemrég debütált MotoGP KTM-mel barátkozott. A skandináv tehetség - hellyel-közzel - gondozott Instagramja arról árulkodik, hogy a fejlesztések mellett milyen hétköznapi üresjáratokkal tölti idejét. Nem meglepő módon a benzingőzt ilyenkor sem tudja nélkülözni, s lévén finn, a havat és a jeget előszeretettel használja aszfalt helyett.
A villámgyors Kallio nem csak két keréken pörgeti, ahogyan az az alábbi képen is látszik. Itt éppen sérülése közben deklarálta a kép mellett: egy kézzel és egy lábbal is prímán lehet jégkartot vezetni. S hogy mi okozta a súlyos sérülést? Igen, motorozott - a barcelonai Superprestigióra készülve törte el lábát még 2015 december közepén.
Mika azért beült a „játékautónál” keményebb verdába, és a snowcross mellett négykeréken is többször bevetette magát. Azért mielőtt elkezdenénk sajnálni szegény finn fiút a törött végtagok és a kényszerpihenő miatt, ide kívánkozik, hogy a szezon közben jut ideje a kengurusimogatás mellett wakebordozgatni, paddle surfigezni, sőt a falmászás sem maradt ki. Emellett, hogy kipihenje a fáradalmakat, a nyaralást a Francia Riviérán tölti családjával.
Szinte gyerekként a legnagyobbak között
A fiatal ausztrál „Mad” Mike Jones 2016 októberében ugrott be az Avintia Ducatihoz. Talán emlékeztek, ő helyettesítette Hector Barberát, aki a bolognai istálló gyári csapatánál jeleskedett a sérült Andrea Iannone motorjával. A 22 éves fenegyerek nem csupán a vakszerencsének köszönheti, hogy a királykategóriában kötött ki, elvégre 2015-ben hazája Superbike-bajnoka volt, de talán ennél is fontosabb, hogy idén a Troy Bayliss-hez köthető, gyári támogatású DesmoSport Ducati csapatával indult a sorozatban.
Az Instagram-profilból arra is fény derül, hogy a srác rajong a kétkerekűekért, legyen bennük motor vagy sem - országúton és terepen is szívesen bringázik. A cingár fiú egyébként a konditeremből is szokott képeket küldözgetni, illetve csinos edzőjéről is posztolt, akiben az egyik szellemes hozzászóló meg is látta az edzés mozgatórugóját.
Mielőtt valaki többet látna a képbe, mint amit valójában ábrázol, muszáj leszögezni, hogy Mike bizonyára valami barter miatt rakhatta fel a fotót, hiszen boldog párkapcsolatban él. Barátnőjével sem veti meg a testmozgást, gyakran járnak futni és úszni, de Mike-nál is előkerül a falmászás, mint kiegészítő sportág.
Egy világbajnok mindig világbajnok
Nicky Haydent itt senkinek nem kell bemutatni, de azért egy kis múltidézés nem árthat, hiszen a Kentucky Kid életútja tele van érdekességekkel. Valódi csodagyereknek számított, a CMRA versenyein gyakran a kétszer idősebekkel szállt szembe. Mivel nem ért le a lába a motorról, a rajtrácson egy rokon vagy a csapat egyik tagja tartotta meg, hogy el ne dőljön. Nyugodtan kijelenthetjük: stabilan megállni képtelen volt, de a motorozás már egészen jól ment neki.
A motokrossz porát hamar hátrahagyta, hogy hihetetlen sikeres legyen az aszfalton, majd miután megnyerte az AMA Superbike bajnokságot, jött is a telefon a MotoGP élcsapatától, a Repsol Hondától. A kiváló ajánlatra azonnal rábólintott, és 2003-ban - Valentino Rossi - társaként ötödik helyen végzett a pontversenyben.
A következő szezonban elpártolt tőle a szerencse, de 2005-ös futamgyőzelmével, hazai pályán, Laguna Secában végleg elhallgattatta a kritikusait. 2006-ban jött a filmbe illő bajnoki elsőség, amit az utolsó versenyen sikerült behúzni, mikor a stabil pontelőnnyel vezető Rossi elesett, és bár az olasz visszaállt a versenybe, már nem tudta utolérni csapattársát.
Ezt követően jött a lejtő, mely során a Ducatinál ismét egy csapatba került Rossival, de itt már csak azért küzdhetett, hogy kitűnjön a középmezőny szürkeségéből. A lejtő odáig vezetett, hogy 2016-ban visszatért a WSBK-ba, ahol tíz év után újra diadalmaskodott - a kaotikus maláj versenyen egyszerűen legyőzhetetlen volt. Ezután meglepetésre régi munkaadója, a Honda kereste meg, hogy ugorjon be egy kis helyettesítésre a GP-be, mivel - a sérülések miatt - a japán márka gyakorlatilag kifogyott a pilótákból.
A fenti hullámvasút ellenére Nicky Hayden igazi amerikai hős tudott maradni, honlapján is kiemelik, hogy munkamorálja és munkabírása töretlen, mert egy igazi bajnok, aki reményei szerint még csak ezután éri el élete legnagyobb sikereit. Jelenlegi barátnője „természetesen” egy valóságshow-ból ismert, ahol egy milliomos apuka rövid pórázon tartott csemetéjét alakítja.
A szemrevaló hölgy mellett Hayden családtagjai is gyakran feltűnnek a sztár Instagramján, élen unokaöccsével, akiért szó szerint rajong a 35 éves motoros. Persze a közösségi médiában is a motoroké a főszerep, legyen szó aszfaltról vagy a döngöltpályáról, ezek mellett pedig a biciklizés bukkan fel néhanap a menő szállodák, a kosármeccsek és az európai télből irigykedve szemlélt luxusstrandok között.