Partnerség és közös felelősségvállalás a forgalomban - ez volt a vasárnapi felvonulás jelmondata, melyhez a szervezőkön felül nagyjából két tucat motoros és néhány bringás is csatlakozott. Demonstrációjukkal egy új javaslatra kívánták felhívni a figyelmet, mely egyszerűen, személyre szólóan lehetővé tenné a kétkerekűek azonosíthatóságát és folyamatos felelősségbiztosítását.

motoros-felvonulas-a-kerekpar-rendszamert-8893
Rendőrök zárták le a Hősök teréről az Alagútig vezető szakaszt a demonstráció idejére

Terveik szerint előbb a fővárosban, majd országosan bevezetnék, hogy a kerékpárosok - a többi közlekedőhöz hasonlóan - azonosíthatóak legyenek, mégpedig egy nagyjából húsz centi széles deréköv segítségével, mely fényvisszaverő felülete révén növelné láthatóságukat, megoldaná, hogy a szabálytalan, esetleg balesetet okozó bringásokat egyszerűen megtalálják, illetve az évi 2-3000 forintos díjért cserében felelősségbiztosítást is tartalmazna. Nem szeretnék, hogy a változás túl nagy terhet rójon a kerékpárosokra, ezért az azonosító személyre szólna, vagyis szabadon, több bicajon is használható lenne.

motoros-felvonulas-a-kerekpar-rendszamert-8894
Kétkerekűek egymás között - a felvonulás célja az volt, hogy felhívják a figyelmet a segédmotorok és a kerékpárok visszás jogi helyzetére. Az akcióhoz több bringás is csatlakozott

Emellett szorgalmazzák, hogy 12 éves kortól oktassák a közlekedési alapismereteket, hogy a jogosítvánnyal nem rendelkezők is biztonságosan vehessenek részt a forgalomban. Szóba kerültek a segédmotoros kerékpárok is, melyek szintén egy olcsó, megfizethető rendszámot kapnának, ami a tulajdonjog mellett a biztosítás meglétét is igazolná. Javaslataikat eljuttatták Budapest városvezetéséhez is, hogy aktívan részt vegyenek a kétkerekűekre vonatkozó új szabályok kidolgozásában.