A márciusi tél miatt jóformán még el sem indult az idei szezon, mégis tucatszámra olvashattunk motorbalesetről szóló híreket. Ráadásul ez csak a jéghegy csúcsa: a Facebook-csoportokban idomot, kormányt és irányjelzőket kereső tulajdonosok többsége is pórul járt, csak ők előbb összekanalazták a gépet, minthogy bárki mentőt, rendőrt hívott volna.
Korábban már többször írtunk róla, hogy az idény első heteiben különösen fontos, hogy a gép mellett magad is felkészítsd, legyen szó fizikai edzésről vagy tavaszi bemotorozásról. Nem csak azért fontos egy-egy hétvégét rászánni a bemelegítő pályázásra, hogy ne vállald túl magad, hiszen az ott elsajátított technikák akkor is kapóra jöhetnek, ha vétlen félként keveredsz veszélyes helyzetbe, és neked kell kivédened a másik hibáját. Márpedig erre is bőven van példa, hiszen pénteken Táton egy teherautót előző személyautó lökte árokba a szabályosan közlekedő motorost, s a fenti, lepsényi ütközés képei is beszédesek - az úton keresztben álló, jobb oldalán sérült kocsi arra utal, hogy a sofőr a szemből érkező Suzuki elé kanyarodott.
Lerágott csont, mégis érdemes újra és újra felhozni: pár ezer forintból zártpályán, biztonságos körülmények között lendülhetsz újra formába, arról nem beszélve, hogy ingyenes tréningek egész sora elérhető itthon, ha sokallnád pár mozijegy árát a programra. Zárásként pedig álljon itt a motorosrendőrök intelme: ők nem büntetnek meg, ha egy szál pólóban, rövidnadrágban indulsz útnak, és csak sisakot húzol. Persze az aszfalt már nem ilyen elnéző, s aki ötven-hatvannal elcsúszott már egyszer, az pontosan tudja, hogy törések nélkül, sima horzsolásokkal is mennyit lehet szenvedni a szezon közepén. Szóval csak okosan, hosszú még az idény, és jobb nyeregben tölteni, mint gipszben...