A gyártóknak három év türelmi időt adtak, így 2016-tól lép életbe a szabályozás, mely - egyelőre - a 125 köbcentiméter feletti motorokra, robogókra és quadokra vonatkozik. A kétkerekűekre kifejlesztett ABS tömeges elterjedésével valószínűleg csökkenni fog a menetbiztonsági segédlet előállítási költsége, vagyis egyre könnyebben és olcsóbban hozzájuthatnak majd a gyárak, ezért további három év után újratárgyalják a javaslatot, és ha költséghatékony megoldást találnak, akkor 2019-től már minden egyes motorra kötelezővé teszik a blokkolásgátlót, hengerűrtartalomtól függetlenül.
Az indoklás meglehetősen kusza, hiszen a döntéshozók arra hivatkoztak a törvény bevezetésekor, hogy az Unió területén csak minden ötvenedik jármű motorkerékpár, mégis, a halálos közlekedési balesetek 16 százalékában motoros az áldozat. A szomorú statisztika ellen küzdenek most a kötelező blokkolásgátló bevezetésével, bár nem kérdés, hogy a vezetéstechnikai tréningek, a profi védőruházat és a többi közlekedő felvilágosítása legalább ilyen hatékony eszköz lenne a tragédiák ellen folytatott harcban.