Különösebb meglepetés nélkül fejeződött be Valenciában az idei Gyorsasági Motoros Világbajnokság.
Mindhárom kategóriában tét nélkül motoroztak a versenyzők, hiszen 125-ben Andrea Dovizioso, 250-ben Daniel Pedrosa, a királykategóriában pedig Valentio Rossi már a futam előtt magáénak mondhatta a világbajnoki trófeát. A futamra kilátogató 122 ezer nézőt persze hidegen hagyta, hogy nincs tétje a futamnak, ők a hazai sztárokért szorítottak. A két kisebb kategória spanyol pilótái mindent meg is tettek, hogy kielégítsék a szurkolókat, hiszen a negyedlitereseknél Hector Barbera az első, Alvaro Bautista a harmadik, míg 250-ben Daniel Pedrosa az első, Toni Elias pedig a második helyen végezett. Talmácsi Gábor ismét nagyszerűt alakított és a kilencedik helyre hozta be a Malagutit, 7 további VB pontot szerezve, ezzel az összesítésben 43 pontjával 17-ként zárta az évet. Másik honfitársunk Tóth Imi a 21. lett ezen a versenyen, és 6 VB pontot gyűjtött az év során.
A GP kategóriában természetesen Gibernaura nehezedet a legnagyobb nyomás, hiszen mindenképp bizonyítani szeretett volna a hazai közönség előtt, ám Sete elbaltázta a gumiválasztást: "Kemény gumit választottunk, ami nem volt járható út. Időt vesztettem a kezdő körökben, a verseny felétől javult a tapadás, azonban már túl messze voltam az elejétől. Szégyenlem magam, hiszen győzelemmel szerettem volna zárni az évadot."
Biagginak nem volt oka panaszkodni, hiszen nagyszerű motorozást bemutatva, a második helyre hozta be Hondáját, ő mégsem volt elégedett: "A második hely nem igazán az, ahogyan be szerettem volna fejezni a bajnokságot. Kemény futam volt, főleg az első néhány kör. Rögtön belekeveredtem a Tamada, Hayden, Sete csatába, míg Gibernau majdnem kilökött egy fura manőverrel. Szerencsére láttam, hogy közeledik és szélesen vettem az ívet, így sikerült kikerülnöm. A ritmust ezuán már nehéz volt felvennem." - nyilatkozta Max.
A futam meglepetése mindenképp Troy Bayliss volt, akit bár menesztettek a Ducatitól, mégsem kullogott szomorúan a középmezőnyben. Kiváló teljesítményével behozta a dukit a harmadik helyre, így valószínüleg vakarják a fejüket a Marlboro Ducati csapatnál, hogy miért is küldétk el. Helyére egyébként Carlos Checa kerül, akit Colin Edwards vált le a Yamahánál.
A sztár ezúttal is Valentino Rossi volt, aki zsinórban a harmadik győzelmét aratta: "Kilenc futamgyőzelem hihetelen mindenki számára, és emelett megnyertük a csapatok közti díjat is, ami szintén nem semmi." - nyilatkozta boldogan Rossi. "Az elején kisodródtam és vesztettem némi időt, de két-három kör múlva képes voltam felzárkózni. Tamada nagyon erősnek tűnt, és keményen csatáztunk, amíg le nem lassult és vissza nem esett. Növeltem a tempót és 100%-on nyomtam a végén. Ezután Biaggi csatázott mögöttem, keményen tolta ő is. Hihetetlen volt ez a győzelem, főleg ekkora tömeg előtt." - fűzte hozzá a világbajnok.
Ennyi volt tehát az idei világbajnokság, ami hatalmas izgalmakat hozott, köszönhetően Rossi átigazolásásnak. A Kawasaki jövőre valószínüleg beszáll egy harmadik ZX-RR-el a játékba, a Honda megpróbálja visszaadni a pofont a Doktornak, a Ducati és a Suzuki megpróbálja utolérni a többieket, a Yamaha pedig mindenképp egyéni és konstruktőri babérokra tör. Röviden és tömören ilyen lesz a következő évad.