Örök ellentét feszül a két nagy gyorsasági motoros sorozat között, hiszen a Superbike világbajnokság versenyei többnyire pezsgőbb, izgalmasabb csatákat hoznak, mint a MotoGp királykategóriás futamai, mégis utóbbi sorozat értéke és nézettsége a magasabb. Persze ettől még számolnia kell a MotoGp jogokat birtokló DORNA-nak a konkurens sorozattal, éppen ezért az utóbbi hetekben határozott lépéseket tettek, hogy többségi tulajdont szerezzenek a rivális bajnokságban, pontosabban a jogokat értékesítő Infront Sports cégben.
Eközben az átigazolási szezon is kezd beindulni, mégpedig a "pályaelhagyók" híreivel. Capirossi a talján kapcsolatokat kihasználva a Ducati egyik gyári támogatású gépére ülne a WSBK-ban, Edwards a hírek szerint a bajorokkal tárgyal, hogy jövőre egy gyári S1000RR motorral versenyezhessen, De Puniet pedig a MotoGp-s ajánlatoktól teszi függővé, hogy marad -e a sorozatban - elmondása szerint csak a királykategória érdekli, Moto2-es lehetőséget nem fogad el a következő szezonra.
Eközben a Suzukinál egy új pilótát "próbálnak ki" az Indianapolisban: holnap az amerikai Elena Myers lehetőséget kap a Rizla Suzuki alakulatától, hogy éles körülmények között tesztelhesse a 800 köbcentis MotoGp versenymotort. A csapatfőnök, Paul Denning elmondta, hogy nagy tehetségnek tartja az Elenát, szerinte erős időt tud majd futni a számára ismeretlen motorral is.