A GP csapatok pár napra még Jerezben maradtak, hogy tovább tesztelhessék bringáikat.
Ducati teszt Jerez
A nehéz versenyhétvége után, amit az esős időjárás jellemzett, a Ducati Marlboro Team komoly munkához látott a kétnapos teszt első napján. A kellemes hőmérséklet ideális körülményeket teremtett a Desmosedici GP4 fejlesztéséhez, amiben egy kicsit elmaradtak a tervezettől, hiszen a legutóbbi teszteléskor is hátráltatta őket a rossz idő.
A szombati kvalifikáció és a vasárnapi bemelegítés bíztató jelei (szerk.: és egy siralmas verseny) után, az olasz csapat mérnökei és pilótái keményen dolgoztak ma délután. Egy sor gumit, a felfüggesztést, motor alkatrészeket teszteltek, és egy csomó értékes adatot gyűjtöttek a holnapi munkához.
Troy Bayliss és Loris Capirossi délután 2 órakor gurultak ki a pályára, és 48 illetve 30 kört teljesítettek este 6 óráig. Mindkét versenyző a fejlesztésre, nem pedig a jobb időeredményekre koncentrált. Troy leginkább a hátsó felfüggesztésen és a motor elektronikáján dolgozott, míg Loris azt a 16,5 colos első gumit próbálgatta, amit a szezon előtti tesztek óta nem használt.
�Teljes mértékben elégedettek vagyunk a ma délutáni eredményekkel, főként Troy fejlődésével, aki versenygumikon és anélkül, hogy igazán húzta volna neki, jobb időket produkált, mint a hétvégén.� jegyezte meg a Ducati Marlboro Team technikai igazgatója Corrado Cecchinelli. �Ma este kiértékeljük az összegyűjtött adatokat, és reménykedünk, hogy ugyanolyan jó idő lesz, mint ma, mert egy csomó munka vár még ránk�
A teszt második napja bíztató eredményekkel zárult a jerezi teszt a Ducati számára. Az éjszaka hullott csapadék késleltette a munka kezdetét, de a tavaszi időjárásnak köszönhetően, délutánra a terveknek megfelelően sikerült a tesztelést befejezni.
A Ducati csapat pilótái úgy tűnik, jól hasznosították a hétfőn gyűjtött adatokat, hiszen mindkettejüknek javult a teljesítménye.
Troy Bayliss folytatta az elektronika tesztelését, de leginkább az új Michelin versenyabroncsokkal volt elfoglalva. Végül az ausztrál összesen 74 körrel és 1�42.8�-as legjobb köridővel a háta mögött, elégedetten szállt le a motorról.
Loris Capirossi szintén a 16,5�-os gumik tesztelésével folytatta a munkát, és sikerült javítania a Desmosedici GP4 vezethetőségén. Az olasz versenyző 35 kört tett meg és 1�42.9-es legjobb idővel zárta a tesztet.
A sikeres kétnapos próba után, a csapat a világbajnoki futamok következő fordulójára készül, ami május 16-án Le Mans-ban kerül megrendezésre.
Ma Mugelloban újabb kétnapos teszt vette kezdetét, ahol Vittoriano Guareschi a Ducati hivatalos tesztpilótája tovább folytatja a Desmosedici fejlesztését.
Kawasaki teszt
A Fuchs Kawasaki Racing Team versenyzői délutánra végeztek a jerezi teszteléssel. Shinya Nakano és Alex Hofmann összesen több mint 120 kört tekertek le a dél-spanyolországi aszfaltcsíkon. Mivel tegnap már ideális körülmények fogadták a pilótákat, végre hasznosan tölthették el a rendelkezésre álló időt.
Nakano elsősorban a ZX-RR vázát és futóművét tesztelte. A 26 éves japán versenyző, a technikusokkal egyetemben, az első és hátsó futómű beállítások tökéletesítésén munkálkodott. A cél az volt, hogy javítsanak a gép elejének stabilitásán fékezés közben, illetve, hogy kontrolálhatóbbá tegyék a hátulját a kigyorsítások alkalmával. A futómű mellett, Nakano még egy sor Bridgestone gumit is kipróbált és egy keverékkel különösen elégedett volt.
Alex Hofmann szintén a Ninja beállításaival babrált, és a gumik tartósságát tesztelte. A 23 éves német pilóta szintén kipróbálta a módosított kuplungot és a csapattársa által hétfőn használt beállításokat. Annak ellenére, hogy valamelyest javult a gép elejének viselkedése, Hofmann mégsem volt elégedett, hiszen jelentősebb javulást várt a tegnapi munkától.
Shinya Nakano: 1�42.82 (51 laps)
A nap első felében a futóműre koncentráltunk, hogy jobb első és hátsó futómű beállításokat találjunk. Sikerült egy kicsit javítanunk a gép elején és hátulján egyaránt, így stabilabb lett fékezéskor, és jobban kontrollálható, amikor a hátsó kerék megcsúszik. Ezután a gumikkal foglakoztunk, és boldogan mondhatom, hogy sikerült egy olyan hátsó slick-et találnunk, ami megfelelően muzsikált a pályán. Sok apró, de fontos dologgal foglalkoztunk, és az összkép nem is olyan rossz. A következő futam Le Mans-ban lesz, ahol még több új alkatrészt tesztelünk.
Alex Hofmann: 1'43.78 (73 laps)
Az új kuplungot és Shinya beállításait használtuk, de elsősorban a Bridgestone gumik tesztelésével voltunk elfoglalva. Találtunk egy keveréket, ami biztosan jól vizsgázott volna vasárnap, ha száraz marad az idő. Ezt a gumit használva jobb időket produkáltam, mint a pénteki edzésen és a kvalifikáción. A nap végére kicsit sikerült javítani a gép kiegyensúlyozottságán. Az eleje már rendben van, még a hátulján kell egy kicsit dolgoznunk. Az elmúlt napok nem jelentettek akkora előrelépést, mint szerettük volna, bár kétségtelen, hogy jó irányba haladunk.