Tegnap nyilvánosságra hozták a MotoGP 2019-es szabályait, melyek között sok-sok újdonság bukkant fel. Kezdésként felemelték az egy hétvégén használható abroncsok számát, ezentúl - esős körülmények között - hat elsőt és hét hátsót koptathatnak el, szemben az eddigi összesen 11 papuccsal. Szintén tegnap derült ki, hogy újraindított versenyen a balesetet szenvedett pilóta igénybe veheti a pályamunkások segítségét a motor újraindításához, sőt ahhoz is, hogy a pálya mellett vagy a szervizúton segítsenek neki eljutni a boxba, hogy ismét rajthoz állhasson. Ennek egyetlen feltétele, hogy a versenybírák úgy ítéljék meg, hogy a piros zászló bemutatásakor még „aktív” résztvevője volt a futamnak.
A legfontosabb újítás, hogy ezentúl akkor is pontot kap a pilóta, ha nem a motor nyergében halad át a célvonalon. Korábban csak a gépen ülő versenyzőt értékelték, ám az utóbbi években többször előfordult, hogy az utolsó métereken szenvedett baleset miatt a motor és vezetője is célba ért, de külön-külön. Az ilyen eseteket vizsgálta a Dorna, és arra jutott, hogy 2019-től nem szankcionálják az utolsó pillanatban eleső pilótákat. Innentől elfogadják befutóként a vonalon átcsúszó gépet és versenyzőt, ráadásul azt sem vizsgálják, hogy melyik haladt át előbb - akkor áll meg az óra, amikor a páros második tagja érinti a vonalat.