Rossi visszatért régi-új munkaadójához, a Yamahához, hogy a tavalyi bajnok Jorge Lorenzóval letarolják a mezőnyt. A Superbike uralkodó nélkül maradt Max Biaggi visszavonulását követően, de éppen ez nyitott utat az újoncoknak, hogy brillírozhassanak. Azóta láthattuk, hogy a szezon egészen fura dolgokat produkált, alaposan áthúzva a menők számításait, sőt, már a 2014-es erősorrend is kirajzolódni látszik, és immáron biztosra vehető, hogy többen bőrruhát cserélnek az idény végén...
Superbike
A gyártók új fejlesztései és a pilóták küzdelmei alaposan megkeverték a kártyákat a Superbike-ban, így nem csoda, hogy féltávhoz közeledve még egyetlen hétvége alatt ledolgozható különbség van az első négy (!) helyezett között, ráadásul a márkák harca is igencsak kiegyenlített – három különböző vas, a Kawasaki, a BMW és az Aprilia osztozik a provizórikus dobogón. Ugyan Guintolinak (Aprila) sikerült tizenhárom pontos előnyt kialakítani az egyhónapos szieszta előtt, de nyomában ott liheg a tavaly csak fél ponttal második Sykes (Kawasaki), és ötvenen belül van még Laverty és az év végén csapat nélkül maradó Melandri is.
A hatkilósok között már jobban elnyúlt az eleje, Lowes (Yamaha) bő egy győzelemmel megy Sofuoglu (Kawasaki) előtt, a harmadik Foret lemaradása már közel hatvan pont. Küzdelmeik szeptember elején folytatódnak a legendás Nürbürgringen, az idei tizedik fordulóval. Öt versenyhétvége vár még a srácokra, közöttük egy vadonatúj pálya Indiában (Buddh Circuit, nov. 17.), bár a szervezők szerint sok gond van még, amit nehéz lesz megoldaniuk, ezért előfordulhat, hogy az egzotikus helyszín végül kiesik a naptárból...
MotoGP
Nem volt véletlen a DORNA tavalyi szabálymódosítása az újoncok és a gyári ülések kapcsán, valószínűleg Ezpeletáék már akkor tisztán látták, hogy ez a Marquez gyerek alaposan odacsap majd, nem tisztelve az évtizedes GP-múlttal rendelkező bajnokokat… A kis spanyol jött, látott és igen, győzött – legfiatalabbként a gyorsasági motorsport történetében. Freddie Spencer több mint három évtizedes rekordját búcsúztatta a Repsolos versenyző, hiszen alig múlt húsz, mikor felállhatott a Circuit of Americas nagydíj dobogójának felső fokára. A nem túl pontosan, de annál nagyobb tempóval hajtó ifjú többek között ennek a győzelemnek köszönheti, hogy az augusztusi szabadság alatt hátradőlve szemlélheti a tabellát, majd’ harmincpontos előnyével magabiztosan várva a folytatást.
Persze az ideiglenes első helyhez kellettek a vetélytársak bakijai is: Rossi igencsak hullámzó formát mutatott, Lorenzo és Pedrosa pedig végzetesnek tűnő bukásokkal hátráltatta saját karrierjét, így alakult hát, hogy a fiókcsapat motorján ülő Crutchlow is mindössze egy pont lemaradással követi a gyári masinát terelgető Doctort... S ha már a brit versenyző szóba került, érdemes megemlíteni, hogy 2014-ben követi egykori csapattársát, és két évre a Ducatihoz igazol, helyére a Moto2-ben vitézkedő, összesen egy tucat győzelmet szerző Pol Espargarót szerződteti a Tech3 csapata. Ennél is meglepőbb, hogy Rossi úgy nyilatkozott, már csak két szezont szeretne kétkeréken tölteni, egyre jobban csábítja az autósport, és tervei szerint 2016-ban már bádogkaszniban gyűjtené tovább győzelmei számát.
Ezzel nincs vége a helyezkedésnek, ugyanis Livio Suppo, a HRC főnöke megerősítette a pletykákat, miszerint egy gyári motorral hálálná meg Jonathan Rea eddigi munkáját a Hondánál, és szívesen látná jövőre Marquez mellett a GP-ben. A hűség szép dolog, de kérdéses, hogy vajon sikerül-e a 26 éves írnek lemásolni Crutchlow tempóváltását a Superbike vasakról a sokkal agresszívabb prototípus motorokra?
A Moto2-ben közben érik Reddig első bajnoki címe, a húszéves brit nagyjából egy győzelemmel vezeti a tabellát, azonban a harmadik helyezett már tetemes, ötvenöt pontos hátrányban van mögötte kilenc futammal a vége előtt.
Ahogy megszokhattuk, az alsó osztályt a hispánok uralják, a Salom-Vinales-Rins KTM-es trió valószínűleg egymás között dönti majd el a végső győzelmet, maguk mögé utasítva a Mahindra és a Kalex menőit. Bármennyire is élvezhették, ezen a héten véget ért az alig egy hónapos pihenő a pilóták számára, hiszen ma éjjel, európai idő szerint 23:15-kor újra összecsapnak a GP legjobbjai a legendás indianapolis-i körön, majd augusztus végén következik a szezon tizenegyedik futama, a számunkra oly kedves és sok emléket idéző cseh pályán…