Fékevesztett Vinales, balszerencsés Mir, szenvedő Yamahák, hazai pályán brillírozó KTM-ek – nagyjából így lehetne sommásan összefoglalni a tegnapi futamot, ahol megint csak az utolsó kanyarban dőlt el a győzelem sorsa. A GP történetének 900. nagydíján Miller, Mir és Nakagami uralta az első köröket, míg az élről induló Pol Espargaro elrontotta a rajtot, csakúgy, mint a szerény edzéseredmény után borzalmasan startoló Quartararo. Szokásától eltérően Rossi négy helyet javított, de így is csak a tízes boly végén egerészett, ami remekül jellemezte a márkák erőviszonyát. Egészen féltávig haladtak egymás után vonatozva a pilóták, amikor a már-már unalomba fulladt versenyt Vinales fékhibája miatt szakították félbe.
A spanyol a célegyenes végén nagyjából 220 km/órás tempónál nemes egyszerűséggel leugrott a motorról, mert nem tudott fékezni, gépe pedig a falba csapódva kigyulladt, ezért – miként múlt héten –, most is előkerült a piros zászló.
Meglepetésgyőzelem a Stájer Nagydíjon
Újraindítás után is Mir lőtt ki a legjobban, de az immáron puha gumikkal induló Miller gyorsan átvette az első helyet. Végül egy ötfős boly állt össze Miller, Espargaro, Oliveira, Mir és Dovi főszereplésével, és úgy tűnt, hogy az ausztrál lesz a nyerő, ám öt-hat körrel a vége előtt Espargaro ugrott az élre, és megkezdődött az adok-kapok. Egészen az utolsó körig kiélezett csata folyt Miller, valamint Espargaro között, és csatájuk miatt Oliveira is felzárkózott mögéjük, s így érkeztek meg a célegyenes ráfordító kanyarba.
A második helyen haladó Miller egy kamikaze manőverrel beszúrt a KTM-esnek, ám mindketten kisodródtak, amit a lesipuskásként mögöttük haladó Oliveira ki is használt, és megnyerte élete első MotoGP-futamát. A részletes végeredmény itt található.
Ezzel alaposan átrendeződött a vb-tabella is, mivel az éllovasok csak a középmezőnyben végeztek, így a hetvenpontos Quartararo előnye három pontra olvadt Dovizioso és 14-re Miller előtt. Rendhagyó módon most jön a nyári szünet, és a pihenő után szeptember 13-án és 20-án, Misanóban folytatódik a vb, ahol ismét a végsebességben erős Ducati és KTM lehet előnyben a Yamahákkal és Hondákkal szemben.