A biztonsági felszerelések fejlődése is közrejátszik abban, hogy egyre ritkábbak a halálesetek a MotoGp-ben: míg a nyolcvanas években nagyjából tizenöten vesztették életüket egy évtized alatt, addig a kilencvenes években ez a szám tíz alá csökkent, az ezredfordulót követően pedig mindössze két versenyzőtől, Daijiro Katótól és Shoya Tomizawától kellett örökre búcsút vennünk a MotoGp mezőnyéből.

Marco Simoncelli

A vasárnapi tragédia azonban újra felvetette a biztonsági előírások felülvizsgálatát, hiszen egy pálya vonalvezetése, kialakítása ugyanúgy közrejátszhat a baleset végkimenetélt illetően, mint a motorosok védőfelszerelései, vagy épp pályabírók/egészségügyi dolgozók felkészültsége. Tegnap került fel a világhálóra ez az amatőr videó, amin jól látszik, hogy a sérült Simoncellit a mentőautóig sem tudták gond nélkül eljuttatni a pályamunkások:

Mivel az orvosi szakvélemény egyértelműen megállapította, hogy az olasz versenyző az élettel nem összeegyeztethető sérüléseket szenvedett a baleset pillanatában, így ez a momentum nem játszott szerepet a halálában, de egy könnyebb sérült esetén végzetes lehet egy ilyen óvatlan mozdulat, hiszen a versenyző szabadon fekszik a hordágyon, vagyis a balesetben roncsolódott testrésze újabb traumát szenved el a baki miatt.

Marco Simoncelli

A MotoGp mezőnye gyászol, de már a novemberi zárófutamra készül. A balesetben résztvevő Valentino Rossi egyértelműen kinyilatkozta, hogy a tragédia ellenére folytatja, meg sem fordult a fejében, hogy feladja a karrierjét az eset után. A Simoncellit alkalmazó Gresini istálló előbb lemondta a valenciai részvételt, de végül a szurkolói nyomásnak engedve bejelentette, hogy a csapat mégis ott lesz a futamon, arról viszont nincs információnk, hogy MotoGp pilótájuk (Aoyama) illetve két Moto2-es versenyzőjük (Pirro és Takahashi) rajthoz állnak -e az idény utolsó versenyén. Eközben a közösségi oldalakon privát kezdeményezés indult azért, hogy az évadzárón - az edzéseredményektől függetlenül - az első rajtkocka üresen maradjon, az elhunyt Marco Simoncelli tiszteletére.

Marco Simoncelli

Még kilenc nap, és újra felsorakozik a MotoGp mezőnye a legendás valenciai pályán, a rajtrácson azonban sok-sok hely üresen marad: Edwards valószínűleg a sérülése miatt lesz kénytelen kihagyni a futamot, Aoyama a csapat utasítására vár, az 58-as rajtszámú Gresini Honda pedig a boxban állva állít emléket a sorozat egyik nagy alakjának, a huszonnégy évesen elhunyt Marco Simoncellinek.