Az erőviszonyok mit sem változtak, ahogy azt várhattuk, a Yamaha és a Honda dominált a két gigantikus egyenessel rendelkező pályán, s az első nap végén Marquez húzta be a legjobb időt, őt Rossi követte, igaz nagyjából fél másodperces lemaradással, azután Pedrosa és Lorenzo.
Nem a legjobb köridőről, inkább a tapasztalatszerzésről szólt ez a nap, ezért szinte folyamatosan köröztek a srácok, szinte már versenyszimulációt futva a friss gépekkel, Rossi és Marquez például több mint hatvan kört (!) teljesített, és a többiek sem álltak meg 25-30 kör előtt. Talán meglepő, de az Open kategóriában most debütált Hondák egyelőre tényleg csak az adatgyűjtés szakaszában tartanak, hiszen a szárnyas márka gépei a mezőny utolsó harmadában tanyáztak, nem úgy Aleix Espargaro, aki FTR-Yamahájával igyekezett a legjobb köridőt elérni, s a gyári Ducatikat, illetve a tech3 Yamahákat maga mögé utasítva végül hetedikként zárt.
Persze ez még tényleg csak a bemelegítés volt, a valódi eredmények inkább a tesztnapok vége felé érkeznek, s még akkor is másfél hónap áll majd a csapatok rendelkezésére, hogy tovább csiszolják a technikát a katari évadnyitóig.