A motoros sajtó Valentino Rossi győzelmétől - és Karel Abraham sikerétől - hangos, pedig akad további érdekesség is a MotoGP misanói hétvégéje kapcsán. Talán a legfontosabb, hogy a szabályok értelmében tovább csökkenhet a gépek tömege, mert a következő szezonban a jelenlegi 160-ról 158-ra redukálják a maximumot, kilátásba helyezve, hogy ezt újabb kétkilós csökkenés követi majd.

motogp-regulations-2015-1589

Szintén a királykategóriát érinti, hogy a gyártók saját motorvezérlő szoftvereiket csak 2015 júliusáig fejleszthetik, ezt követően kizárólag a biztonságot növelő módosításokat eszközölhetnek rajta. Nem titkolt cél, hogy egységesítsék a rendszert, két év alatt a jelenlegi Open kategóriás ECU - vagy ahhoz nagyon hasonló egység - dolgozzon az összes motorban. Kivételt jelent ez alól az összes olyan gyártó, mely még nincs jelen a kategóriában, ők 2015 végéig dolgozhatnak a saját rendszerükön.

motogp-regulations-2015-1593

Szintén kisebb meglepetés, hogy a Moto2 legeredményesebb alakulata, a Marc VDS Racing a Honda segédletével megveti a lábát a MotoGP-ben is, pilótájuk Scott Redding lesz, aki jelenleg a Gresini csapatnál húzza a gázt. A megállapodás alapján három szezonon keresztül biztosítják a japánok a RC213V-t a csapatnak, hogy ezzel is erősítsék a jelenlétüket a kategóriában.

motogp-regulations-2015-1592

S ha már Gresini, ők immár hivatalosan is bejelentették, hogy az Apriliával vágnak neki a 2015-ös szezonnak. A visszatérő noalei gyártó hosszú távra tervez, s az elképzelések szerint egészen 2018 végéig szeretnék kitolni a kontraktust, és az is felmerült, hogy az ügyhöz a jelenleg a Superbike-ban szereplő Marco Melandrit is megnyernék. Annyi bizonyos, hogy a csapat egyik pilótája Alvaro Bautista lesz, aki tegnap jelentette be, hogy 2006-os világbajnoki címét követően jövőre ismét az Aprilia színeiben vesz részt a GP küzdelmeiben.

motogp-regulations-2015-1591

Az Open kategóriában egyébként is nagy a mozgolódás, mert az Avintia brigádja megelégelte az eredménytelenséget, ezért előfordulhat, hogy rendhagyó módon már év közben partnert cserélhet, s Ducatival folytatva a 2014-es idényt. Az viszont már bizonyos, hogy 2015-ben két GP14 kódjelű, Open kategóriás ECU-val ellátott gépet kapnak, míg egy évvel később a GP15 modellek gazdagítják a garázsukat, de akkor már az egységes motorvezérlővel felszerelve.