Meglepő eredmények születtek a szombati időmérőn, ugyanis első sorból indulhatott a KTM-es Espargaro, mégpedig Vinales mögül és Quartararo elől. Ezzel szemben Marquez elrontotta a gyors körét - majd Rossiét is -, igaz, előtte mindketten elhagyták a pályát, így érvényes idő hiányában egyiket sem büntették.
A rajt után meglepetésre Vinales maradt az élen, pedig nem a jó startjairól híres, viszont Espargaro három-négy helyet rontott, rögtön lemondva a KTM dobogós esélyeiről. Persze nem sokáig örülhetett Vinales, ugyanis három kör után Quartararo vette át a stafétát, és Marquez is gyorsan reagált, megelőzte honfitársát, nehogy ellépjen az ifjú francia.
Gyakorlatilag egymás mögött vonatoztak az élen a teljes versenytávon át, míg mögöttük Rossi mutatott be látványos felzárkózást, de kevés volt a tempója, hogy beleszóljon a dobogós helyek sorsába. Miként azt várhattuk, Marquez az utolsó körben robbantott, de Quartararo rögtön vissza is előzte, majd újabb helycsere jött, és így érkeztek meg az utolsó előtti kanyarba.
Marquez kissé elspórolta a gázt az ív csúcspontján, mikor Quartararo már javában a kigyorsításra koncentrált, ezért majdnem összeütköztek, s ez a pillanatnyi megingás elég is volt a spanyolnak, hogy majdnem egy másodperces előnyre tegyen szert az utolsó pár méteren. Mögöttük Vinales, Rossi, Morbidelli, Dovizioso sorrendben érkeztek a riválisok - a végeredmény és a verseny részletes statisztikája itt olvasható.
Persze így sem szomorkodhatnak a yamahások, hiszen négy motorjuk végzett a legjobb ötben, vagyis beérni látszanak az új fejlesztések. Viszont a Ducati csak szenved, és már a motorerőelőny sem szól mellette, ugyanis a Honda rendre gyorsabbnak tűnik az egyenesekben, és így aligha lesz esélye Dovinak, hogy megszorongassa a világbajnokot, aki már csaknem száz ponttal vezet hat fordulóval az évad vége előtt.