Akárcsak a rendszámos, megvásárolható modellekben, a CFMoto idén bemutatkozott Moto3-versenygépeiben is KTM-erőforrás dolgozik. Mivel tavaly az osztrákok hódították el a Moto3 világbajnoki címét Acostával, a türkiz színekben pályára lépő CFMoto is dobogóesélyesként áll rajthoz az idei sorozatban.
A csapat pilótái már az első futamon megvillantották, hogy ott lehetnek az élmezőnyben, majd a hétvégén, Mandalikán Tatay megszerezte az edzéselsőséget az újonc Moreira, Aju és csapattársa, Artigas előtt. Sajnos a szerencse elpártolt az élről induló Tatay mellől, és egy elvétett kanyar miatt hosszúkörös büntetésre ítélték a pilótát.
Ekkor visszaesett a mezőny közepére, ám amíg az élen Foggia és Guevara komoly előnyt épített ki, Tatay szívós munkával felzárkózott az első tízbe, majd a közvetlen élmezőnybe. Az utolsó körökben Garcia, Oncü és Tatay harcolt a harmadik pozícióért, mely végül – mindössze egy tizedmásodperces előnnyel – Tatayé lett, és ezzel megszerezte a márka első dobogós helyezését. A befutó részletes eredményeit itt találjátok.
A Moto2 is meglepetésbefutót hozott, ugyanis a 16 körösre csökkentett versenyen a Honda Team Asia színeiben induló Somkiat Chantra megszerezte élete első győzelmét, ami azért is komoly fegyvertény, mert korábban dobogós helyezése sem volt a thaiföldi pilótának. A nem túl eseménydús összecsapáson végül kiesett az élről induló Jake Dixon, így a második-harmadik helyre a VR46-csapatot erősítő Vietti és a flexboxos Aron Canet futott be.
Éppen felsorakoztak volna a motorosok a királykategória rajtjához, amikor leszakadt az ég, ezért többször is elhalasztották a rajtot. Aggasztó volt, hogy például Quartararo már „civilben” ült a boxban, ám a szervezők mindent bevetettek: még egy esőűző szertartást is tartottak a boxutcában, ami „hatásosnak” bizonyult – jó egyórás késéssel kezdetét vehette a futam.
Quartararo jött el a legjobban, nyomában a KTM-es Oliveirával és Millerrel. Az esőben korábban csak szenvedő Quartararót ezúttal is mindketten megelőzték, ám ahogy javultak a körülmények és száradt a pálya, a yamahás újra elkezdett felzárkózni.
Eközben Oliveira ellentmondást nem tűrően növelte az előnyét az élen, míg mögötte Zarco, Miller és Quartararo küzdött a dobogós helyekért. Végül a francia világbajnok maga mögé utasította őket, és meglepetésre második lett a rendkívül magabiztosan motorozó Oliveira mögött – mellettük Zarco állhatott fel a dobogóra.
Ezzel alaposan átrendeződött a világbajnoki tabella, hiszen továbbra is Bastianini vezet 30 ponttal, ám szorosan a nyomában lohol Binder (28 pont) és Quartararo (27 pont), sőt Oliveira (25 pont) és Zarco (24 pont) lemaradása is minimális.
Ezúttal mindössze két hetet kell várnunk a folytatásra, ugyanis április 3-án, azaz jövő hét végén újra pályára lépnek a pilóták, akik az indonéz szigeten tett kitérő után Argentínában csapnak össze.