A hétvégi Spanyol nagydíj edzésén még reménykedhettünk, hogy valaki végre megállítja a pimasz HRC-st, és legalább a verseny első felében feladja a leckét az aktuális világbajnoknak. Reményeink a kvalifikáció utolsó percében szertefoszlottak, amikor az ifjú hondás elővette addig igencsak bújtatott tempóját, s fél másodperccel elfenekelte a komplett mezőnyt... Újabb pole, immáron a negyedik a szezonban.
Ennek ellenére a rajtnál mégsem ő volt a legfürgébb, Dovizioso, és a mostanában egyre jobb startokat produkáló Valentino Rossi ugrott az élre, s eközben a zöld lámpánál kicsit hibázó Lorenzo üldözte őket, Marquezzel és Pedrosával. Rossi át is vette a vezetést, annak ellenére, hogy az élmezőnyből egyedül ő választott kemény keveréket előre, s komoly adok-kapok alakult ki a provizórikus dobogóért. Mintha csak egy Moto2-es verseny zajlott volna, kanyarról-kanyarra változott a sorrend, néha test-test elleni küzdelmeket is bemutatva, többek között Rossi és Marquez is full-kontakt stíluselemeket csempészett előzéseibe...
Nem kellett azonban sokat várnunk, hogy a papírforma helyreálljon. Néhány körrel a rajtot követően Marquez az élre állt, s hogy senki ne zavarja az előzési pontokon, hamar kiépített pár másodperc előnyt - néhány leggyorsabb kört abszolválva -, így csak a második helyért küzdhetett mögötte a Pedrosa, Lorenzo, Rossi trió. A lecsendesült versenyt egy-egy kicsúszás, illetve Crutchlow műszaki hibája, no meg látványos testbeszéde kavarta csak fel - az angol valószínűleg sokszor gondolkodik azon, vajon egy privát Yamahával most eredményesebb lenne-e, mint a betegeskedő Ducatival...
Ahogy a szabadedzések versenyszimulációiban, úgy az éles futamon is megmaradt a Marquez vs. Többiek csata, elvégre a spanyol akkor növelte pár tizeddel az előnyét, amikor csak akarta, így aztán alig húsz körrel a vége előtt már három másodperccel vezetett a mezőny előtt. A valódi küzdelem a két yamahás, Rossi és Lorenzo között alakult ki, s a spanyol a hazai pálya és a puhább első gumi ellenére is hosszú ideig csak vonatozott a Doctor mögött, s láthatóan hiába is előzte volna meg, a hondás fiatal körönként fél másodperccel távolodott tőlük. Az már nem is meglepő, hogy Espargarót szinte nem is láttuk a közvetítés első felében, mert szokásához híven - a jó rajthelyet kihasználva - beágyazta magát a gyári Honda-Yamaha-Ducati alakulatok mögé, messze leszakítva magáról a fiókcsapatok versenyzőit.
Hét körrel a vége előtt Pedrosának üzent a csapata, belógatva a maximális motorerő használatára felszólító táblát, s a spanyol ki is használta a helyzetet, s a hátsó egyenes végén megelőzte Lorenzót. Egy körrel később már másodpercen belül loholt Rossi mögött, aki a kemény keverékű első abroncs ellenére is veszített tempójából, ugyanis a sok jobbos kanyar igencsak megviselte a gumijait. Hátrébb, a rongyosra kopott gumikra fittyet hányva Espargaro Doviziosót szorongatta az ötödik pozícióért: a spanyol a kanyarokban volt elemében, míg a Ducati az erőfölényt kihasználva a célegyenesben előzte meg - pontosabban kerülte ki - a gyengébb Open motort. A befutó előtt még Pedrosa próbálta lemásolni legutóbbi hétvégéjét, s Honda egy-kettőt behúzni, de Rossi ezúttal jobbnak bizonyult, így végül második lett, ki más, mint Marquez mögött.
Ezzel négyből négy, a spanyol titán száz ponttal vezeti a tabellát, mögött nagy harcban Rossi és Pedrosa, s Dovi, és csak őt követi a vegyes formát mutató Lorenzo. Most újabb két hét szünet következik, s a GP mezőnye legközelebb Franciaországban próbálhatja elkapni az eddig legyőzhetetlen világbajnokot...