Noha Quartararo volt az edzés legjobbja, a spanyol pálya hosszú célegyenesének végén Miller fordult el elsőként, nyomában Oliveirával, míg a velük küzdő francia már az elején hibázott, és visszaesett az ötödik-hatodik helyre.
Ezzel szemben az edzésen nem remeklő Mir felzárkózott az első háromba, így a futam első köreiben úgy tűnt, a Suzuki, a KTM és a Ducatik között dőlhet el a győzelem sorsa.
Ruha nélkül tilos? Kétszer is megbüntették Quartararót
Quartararo remek tempóban tört előre, és úgy tűnt, a tévesztés dacára még esélyes a győzelemre, ám kétszer is hibázott. Előbb Zarcóval meccselt, és a csata hevében lenyeste a célegyenes utáni lassítót, ezért három másodperces időbüntetést kapott.
Így még mindig negyedik helyen zárt volna, ám az utolsó köröket szétcipzározott bőrruhával, mellprotektor nélkül tette meg, ami újabb három másodperces büntetést jelentett. Így aztán a harmadikként célba ért Quartararo végül hatodik lett a hivatalos végeredmény szerint, míg a dobogóra Oliveira, Zarco és Miller állhatott fel.
Mozgalmas futam volt, és mindenki pontot szerzett, ugyanis hatan estek ki a verseny során, így a 15. Savadori zárta a sort. Talán a hétvége legfurcsább pillanata volt, hogy a Savadori előtt haladó Martinnak a mezőny végéről, tartalék motorral kellett indulnia, mert a futam előtt, a boxból a pályára hajtva esett, és megsérült a Ducatija.
Catalunya után alaposan átrendeződött a vb-tabella, hiszen Quartararo kettős büntetése miatt már csak 14 pont a francia előnye honfitársa, Johann Zarco előtt (115 és 101 pont), míg mögöttük Miller és Bagnaia van lőtávolon belül 90, illetve 88 ponttal.
Most kéthetes szünet következik, majd a nyári pihenő előtt még kétszer csapnak össze a pilóták: június 20-án Németország, egy hétre rá pedig Hollandia látja vendégül őket.
A nyári szünet most azért különösen érdekes, mert a hírek szerint Rossi júliusban dönt arról, hogy folytatja-e, s ha nem, akkor milyen motort indít csapatfőnökként 2022-ben a VR46 színeiben.