Európai idő szerint vasárnap este kilenckor rajtolt el a királykategória mezőnye Austinban. Meglepő módon nem az edzés legjobbjai, azaz Marquez, Vinales vagy Rossi fordult az élen, hanem a rajtkirály Pedrosa - a két HRC-st a két Yamaha követte.
A verseny legnagyobb meglepetésére csupán néhány percet kellett várnunk: Vinales túlvállalta a gyors jobbost, az ideális ívről kissé lesodródva tapadást veszített, és kiesett a versenyből. Ezzel a némi előnyt kiépítő triót már Zarco és az idei legjobb formáját mutató Lorenzo követte, ám nem sokáig, mert Rossi hibáját kihasználva Zarco beszúrt neki a pálya első harmadában a gyors bal-jobb kanyarkombinációban. Összeértek a motorok, a Doctor messze kisodródott a pályáról, ám a sajátos austini nyomvonalnak köszönhetően nem veszített pozíciót, sőt nagyjából két-háromtized másodperccel közelebb került az előtte haladó Marquezhez. A verseny után egyébként Rossi keményen odaszólt Zarcónak, mondván: Ez itt nem a Moto2! - ezzel is jelezve, hogy nem szívleli az ilyen kamikazemanővereket.
Jogos a büntetés?
Tény, hogy nem saját hibájából nyeste le a kanyart, ám az előnyszerzés vitathatatlan, ezért a versenybírák úgy döntöttek: Rossi 0,3 másodperces időbüntetést kap a verseny végén, hogy ezzel egyenlítsék ki az előnyszerzést. A szokatlan ítéletet be sem táblázták neki, s nem is volt szükség rá, ugyanis az utolsó öt-tíz körre teljesen megváltoztak az erőviszonyok.
Az első gumijával szenvedő Pedrosa látványosan lelassult, ezért előbb csapattársa előzte le, akivel azért vívott még egy vérbő oda-vissza csatát, majd megérkezett Rossi is, aki egy-két kör alatt egy rövid egyenesnyi előnyt motorozott ki a spanyollal szemben, így az olasz - az időbüntetéssel együtt is - második helyen zárt.
Hogy állnak a márkák?
A Yamaha és a Honda egyértelműen kiemelkedik a mezőnyből, mindkét márka gyári és fiókcsapatai jól szerepelnek, gyakorlatilag bármelyik versenyzőjük dobogóesélyes, amit egyebek mellett Zarco és Crutchlow is bizonyított már. A Ducatinak jó esélye van az első három hely valamelyikére az olasz motoroknak ideális pályákon, de teljesítményük hullámzó, arról nem beszélve, hogy a csúcsgázsiért szerződtetett ászuk, Lorenzo egyelőre nem találja az összhangot a motorral. A Suzuki vezetői most bánhatják igazán, hogy elengedték Vinales-t, ugyanis az új felállással csak egy-egy villanásra futja - Iannone jelenleg a 15. a tabellán, míg Rins - sérülése miatt - egyelőre jelen sincs a versenyhétvégéken.A tengerentúli kiruccanás után a Doctor vezeti a vb-tabellát (56 pont), csapattársa, Vinales előtt (50 pont), míg tőlük alaposan lemaradva Marquez (38 pont), Dovizioso (30 pont) és Crutchlow (29 pont) sorakozik. A következő összecsapás immáron „hazai pályán”, Jerezben lesz, május hetedikén, amivel kezdetét veszi a GP európai körútja.
Végeredmény - MotoGP - Austin:
1. M. MARQUEZ - REPSOL HONDA TEAM - 43'58.770
2. V. ROSSI - MOVISTAR YAMAHA MOTOGP + 3.069
3. D. PEDROSA - REPSOL HONDA TEAM + 5.112
4. C. CRUTCHLOW - LCR HONDA + 7.638
5. J. ZARCO - MONSTER YAMAHA TECH3 + 7.957
6. A. DOVIZIOSO - DUCATI TEAM + 14.058
7. A. IANNONE - TEAM SUZUKI ECSTAR + 15.491
8. D. PETRUCCI - OCTO PRAMAC RACING + 16.772
9. J. LORENZO - DUCATI TEAM + 17.979
10. J. MILLER - TEAM EG 0,0 MARC VDS + 18.494