A napos, de elképesztően hideg idő miatt egy órával eltolták a futamok rajtját, így délután háromkor startolhatott a GP mezőnye, élen Quartararóval, aki a tizedik edzéselsőségét szerezte Spanyolországban.
Sajnos nem sokáig örülhetett a kiváló rajthelynek, ugyanis a Yamahák egyszerűen vezethetetlenek voltak a gyors kanyarokban, az egyenesekben meg eleve híresen gyengék, így Vinales, Morbidelli és Quartararo is gyorsan visszacsúszott a mezőnybe, sőt Quartararo – valószínűleg friss sérülése miatt – a pontszerző helyekről is lecsúszott.
Nagy szerencséje a franciának, hogy a Ducatik is szenvedtek ma, így Dovi is alig hozott rajta valamit. Nem úgy a két Suzuki és Alex Marquez, ugyanis Rins, Mir és a hazai pályán induló hondás a fél mezőnyön áthámozta magát, és amíg a többiek tapadási gondokkal küzdöttek, s mint kés a vajon, úgy jöttek fel a 10-12. helyről az első három pozícióba.
Egyértelmű volt, hogy az élen haladó Rins szeretné átadni a helyét a tabellán jobban álló Mirnek, ám mindkettőjüket utolérte Marquez, sőt be is furakodott közéjük, így szó sem lehetett a helycseréről.
Öt őrjítőan hosszú körön át zajlott a csata az elsőségért, Rins folyamatosan csúszkálva őrizte a helyét, Marquez pedig nagy tempókülönbséggel közelített felé, igaz, sokat kockáztatva.
Valószínűleg két körrel a vége előtt döntött úgy a hondás, hogy nem reszkíroz többet, amikor a célrarában veszélyesen megcsúszott a puha hátsó abroncs, és kis híján a sóderágyban találta magát.
Így aztán Rins-Marquez-Mir sorrendben futottak be, ami komoly helycseréket okozott. Egyrészt így újra négyen esélyesek a vb-címre, de immáron Mir vezeti a tabellát (121 pont), mögötte Quartararo hat, Vinales 12, Dovizioso pedig 15 pont lemaradással érkezik.
Most örülhetnek igazán a suzukisok a furcsa idénynek, hiszen a feltorlódott, sűrű versenynaptár miatt jövő hétvégén is Aragonban csapnak össze a pilóták, és ha Mir hasonló eredményt ér el, akkor masszív előnyt építhet ki a vb-tabellán mindössze három (!) futammal az idei bajnokság vége előtt.