Hiába a mediterrán vidék, felhős, ködös, csapadékos napra ébredhettek a MotoGP pilótái a sportág történetének 800-ik királykategóriás nagydíján.
A rajtrács elején nem a megszokott arcokat láthattuk, elvégre a pole-t ismét begyűjtő Marquez mellett Iannone, Espargaro és Crutchlow is beférkőzött az első két sorba, míg Rossi csak a hatodik, csapattársa pedig a hetedik helyről vághatott neki a viadalnak.
Iannone ki is használta a puhább hátsó gumi előnyeit, egyből az élre állt, azonban nem sokáig örülhetett a remek pozíciónak, mert a vizes rázókőre futva megcsúszott, és az eső áztatta füvön nem tudta már megfogni a motort. Hozzá hasonlóan Valentino Rossi is pórul járt: egy egészen rövid féktávot véve Pedrosa mellé kényszerült, azonban a pályát szegélyező aszfaltcsík még szintén nedves volt, ami lassítás közben megdobta a motort, így a Doctor is hordágyon hagyta el a bukóteret.
Az élen Lorenzo próbálta felvenni Marquez tempóját, mögötte közvetlenül Pedrosa, majd a megritkult mezőny csak másodpercekkel lemaradva követte őket. Bradl, Crutchlow és Espargaro vívtak nagy csatát a helyosztókért, de ezalatt az újra szemerkélő esőben Marquez hibázott, és Lorenzo könnyedén előzte őt, 15 körrel a vége előtt ismét átvéve a vezetést. Sietnie is kellett, mert elöl és hátul is puhább gumit választott, mint a HRC-sek, ezért a verseny első felében kellett brillíroznia, illetve kimotorozni néhány méter előnyt. A boxutcában ezalatt elkezdték előkészíteni a nedves pályára beállított tartalékmotorokat, látva, hogy egyre több esőcsepp jelenik meg a gépek fedélzeti kameráján.
Az égiek osztották a helyezéseket
Három körrel később az ifjú spanyol visszavette a vezetést a yamahástól, majd újabb kör múlva már a pályabírók jelezték a motorosoknak, hogy a változatos viszonyok miatt szabadon kimehetnek az esőgumikkal felszerelt gépekért, ami alaposan meg is kavarta a pályán elért helyezéseket. Lorenzo nem is kedveli az efféle körülményeket, több métert - és pozíciót - veszített a szemerkélő esőben, visszacsúszva a harmadik helyre. Nem úgy Pedrosa, aki a vízen az élre tört, 3-4 oda-vissza előzéssel maga mögé utasította csapattársát.
Dovozioso jól érzi magát az esőben, három másodpercet adott is körönként az élen haladóknak, de ez a tempó már sok volt az egyre rosszabb állapotú pályán, és el is esett, ami után nem tudott már visszaállni a mezőnybe. Ezalatt a boxban megkezdődött a mozgolódás, Espargaróval az élen elkezdődtek a motorcserék, ami nem is volt indokolatlan: Marquez 5-6 másodpercet lassult, Pedrosa egy vízfolton elesett, így aki biztos célba érésre törekedett, annak muszáj volt kijönnie, hogy az utolsó négy kört már vizes gumikkal tegye meg.
Az ilyen körülmények végre Crutchlownak is kedveztek, fel is jött a negyedik helyre, legjobb ducatisként, míg ezalatt a buta hibát vétő, továbbra is száraz gumikon motorozó Marquez eldobta a gépet, így a brit motoros már a harmadik helyen haladt. Lorenzo ment elöl, de mögötte az Open kategóriában induló Aleix Espargaro egyre jobban szorongatta őt, sejtetve, hogy ilyen extrém helyzetben ő is esélyes a győzelemre.
A végéig azonban már történt helycsere, mert a spanyol világbajnok magára talált, növelte az előnyét, mögötte viszont Espargaro és Crutchlow test-test elleni csatát vívott a második helyért, s csak centiken múlott, hogy az Open Yamahát intették le az ezüstös pozícióban.
A Yamaha zsinórban másodszor győzött, a két HRC éppen csak pontszerző helyen jött be, a verseny pedig méltó volt a 800. nagydíj jubileumához - változatos, izgalmas csatákat hozott az aragoni hétvége.