A Gresini csapatnál üresen maradt versenyzői állás betöltésére több pilóta is jelentkezett, ám azt senki nem tudta, hogy a Honda eredeti ajánlata, a teljes gyári támogatású RC213V az alakulatnak, vagy személyesen Simoncellinek szólt? Mivel az olasz piac kiemelten fontos a japán gyárnak, szóba került Andrea Iannone neve is a jelöltek között, ám végül a Suzuki idei versenyzője, Alvaro Bautista kapott lehetőséget, hogy tesztelje a 800-as motort, sőt, a tegnapi bejelentés szerint már a jövő évi szerződést is aláírta a Gresini csapattal.

Bautista

A döntés azért is érthető, hiszen a spanyol pilóta folyamatosan javuló eredményeket hozott az év elején még gyengélkedő Suzukival, mely ráadásul nem biztos, hogy részt vesz a 2012-es küzdelmekben. A Rizla-kék csapat hezitálását a DORNA is megelégelte, ezért a hét végéig kaptak haladékot Carmelo Ezpeletától, hogy nyilatkozzanak: milyen formában és hány motorral vágnak neki a jövő évi bajnokságnak. A MotoGP-t szervező DORNA aggodalma érthető, hiszen egyelőre nem áll rendelkezésre az ezer köbcentiméteres gép, így a jövő év első felében biztosan az idei technika továbbfejlesztett változatával állnak majd rajthoz Paul Denning csapatában, és csak a nyár közepétől várható az új szabályoknak megfelelő motor. Az is kérdéses, hogy egy vagy két pilótája lesz a csapatnak, ahogy a Gresini istállónál sem tudják, hogy a Superbike-ba szerződő Aoyama helyére találnak -e új versenyzőt.

Joan Zarco

Eközben a kisebb kategóriákban is komoly munka kezdődött, hiszen a megszűnő 125-ös géposztályból többen váltottak Moto2-es csapatokhoz, így a világbajnok Terol és Johann Zarco is a hatszázas géppel körözött Valenciában (előbbi természetesen az Aspar csapatban, míg a francia versenyző a JiR gépén), sőt, Jonas Folger is kipróbálhatta az MZ motorját a spanyol pályán. A Moto2-ből többen távoztak a szezon végén, Kenan Sofuoglu visszatér egykori sikereinek színterére, a SSP600 kategóriába, ahol egy Kawasakival fog indulni, a 2011-es világbajnok Stefan Bradl pedig az LCR Hondánál próbált szerencsét - egyelőre egy idei MotoGP gép nyergében.

Valentino Rossi

Eközben a nagy csapatok változatlan felállással már a 2012-es technikát élesítik, a Honda, a Yamaha és a Ducati csapata az új CRT (Claiming Rule Team) motorokkal közösen tesztel Valenciában. Egyelőre óriási a különbség az ezres prototípus gépek és az újonnan érkező, tuningolt "utcai" motorok között, az élmezőnytől 4-6 másodperccel lemaradva köröznek a BMW és Kawasaki erőforrással szerelt gépek, de a következő tavaszig még bőven lesz idejük faragni a különbségből. Teljesen új éra kezdődik a gyorsasági motoros világbajnokságban, jönnek a Moto3-as, negyedliteres gépek - közöttük Sebestyén Petivel -, és érkeznek az ezres CRT (prototípus vázzal és széria alapú motorblokkal szerelt) motorok - a 2012-es idény a tegnapi tesztekkel hivatalosan is elkezdődött.

A tegnapi tesztnap eredményei:

1 Pedrosa D. Repsol Honda Team 1:31.807

2 Stoner C. Repsol Honda Team +0.161

3 Spies B. Yamaha Factory Racing +0.531

4 Crutchlow C. Monster Yamaha Tech 3 +0.743

5 Dovizioso A. Monster Yamaha Tech3 +1.449

6 Rossi V. Ducati Team +1.525

7 Abraham K. Cardion AB Motoracing +1.626

8 Barbera H. Pramac Racing Team +1.841

9 Bautista A. San Carlo Honda Gresini +2.007

10 Bradl S. LCR Honda MotoGP +2.335

11 Akiyoshi K. Repsol Honda Team +2.739

12 Battaini F. Ducati Team+ 3.033

13 Morales C. Team Laglisse +4.104

14 Silva I. BQR Inmotec +4.888

15 Hernandez Y. BQR FTR +5.472

16 Sandi F. Grillini Team +6.873