– A Morbidelli T1002VX-et azoknak készítettük, akik minden egyes kilométeren a határokat feszegetik – írja a gyártó az új modellről, mely KYB felfüggesztésre, kanyar-ABS-es J.Juan fékrendszerre és 80 fokos hengerszögű, 997 köbcentis V2-esre épül.
Kedvező árral, de szerény teljesítménnyel érkezik a Morbidelli T1002VX
Alapáras a gépen a Morbidelli Connect rendszer, a négy üzemmód, a fűthető markolat, sőt a fűthető nyereg is, ennek dacára Nagy-Britanniában alig 8800 fontot, vagyis 4,3-4,4 millió forintnak megfelelő összeget kérnek érte.
Persze nincsen rózsa tövis nélkül, így az olcsóság azzal jár, hogy
a váz és az erőforrás a húsz évvel ezelőtti túraendurók szintjét hozza, már ami a puszta műszaki adatokat illeti, sőt néhány akkori kihívó jobban teljesít a kínai újdonságnál.
Az SOHC-vezérlésű V2-es ugyanis 88,5 lóerős, és a csekély csúcsteljesítmény dacára ez csak 7-8 ezres fordulatszámnál kiaknázható, míg a 89 Nm-es forgatónyomaték sem az az érték, amivel az újságok címlapjára lehet kerülni. Hogy ez is elég eljutni A-ból B-be? Természetesen, de ha van kedvezőbb áron gyorsabb, erősebb modell, ami esetleg könnyebb is, akkor nehéz megindokolni, hogy miért éppen a Morbidellit válassza a leendő vevő. Márpedig van ilyen, hiszen a Varadero már a kétezres években ugyanekkora erőforrásból 93 lóerőt és 98 Nm-t hozott ki, és súly tekintetében is felveheti a versenyt az új VX-szel.
És ha már szóba került a tömeg: a Morbidelli menetkészen 265 kilót nyom – ez soknak tűnik a teljesítményhez, valamint a hengerűrtartalomhoz viszonyítva, és ami egy túragépnél még nagyobb hátrány, hogy ez tovább csökkenti az egyébként is szűkös terhelhetőséget. Utóbbi mindössze 190 kg, vagyis úgy 30-40 kilóval kevesebb, mint ami a kategóriában megszokott. Mindez azt jelenti a gyakorlatban, hogy egy megtermett motoros – átlagos testalkatú utasával – máris túlterhelheti a gépet, és akkor még semmit nem pakolt a Morbidelli formás alumíniumkoffereibe, illetve csomagtartójára.
Igazán kár érte, mert ha az angliaihoz hasonló áron érkezne Magyarországra a VX, akkor olyan gépekkel kerülne egy árszintre, mint a BMW F 800 GS, az éppen akciós Suzuki V-Strom 800DE, a Honda X-ADV és Transalp vagy éppen a Yamaha Tracer 9. Jóllehet, az összehasonlítás kicsit sántít, mivel hiába a legnagyobb hengerűrtartalmú modell, a kínai gép teljesítmény/tömeg arányban alulmarad a – ráadásul kedvezőbb árú – japán riválisokkal szemben, viszont gazdag alapfelszereltséggel próbálja ellensúlyozni a szerényebb műszaki jellemzőket.