Nem végeztek félmunkát a bolognai dizájnerek és mérnökök. A Monster 821-be a korábbi kéthengeresnél sokkal keményebb, 112 lovas Testastretta blokkot csavarozták, mely nem mellékesen vagy 90 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedhet. A ménesnek nem is lesz nehéz dolga, elvégre a szörnycsalád középső tagja csak 179 kilót nyom, igaz, a hírekből nem derül ki, hogy ez menetkész érték, vagy a Ducati által gyakran használt száraz tömeg. Persze így is, úgy is jól hangzik.
Rápillantva az új frontkiképzés és a vas jobb oldalát uraló, kanyargó kipufogócső tűnik fel, elindítva pedig a gép gazdag felszereltsége. Ennek része az üzemmódkapcsolóval kombinált ride by wire gázkar, valamint a háromfokozatú blokkolásgátló is, no meg a ma egyre divatosabb kipörgésgátló, ami a Monsteren nyolc különböző érzékenységi szinten állítható.
Vagány és csábító lett a talján szépség, és már csak az a kérdés, hogy milyen "felárat" kell fizetnünk a különleges kétkerekűért az igencsak nagyszámú távol-keleti konkurenciához viszonyítva. Jól lehet, a Monster 821 remek teljesítmény/tömeg arányával inkább a literes, mintsem a 800-as kategória kihívója, így valószínűleg egy másik hányados terén, az ár/érték viszonylatban is versenyképes lesz a riválisokkal szemben...