Fullos túramotor 11-12 ezer euróért? Lássuk be, ez ma már aligha elképzelhető, hiszen az igazi luxustúramotorok húszezer euró körüli összeget kóstálnak, de a kínai fejlesztők úgy gondolták, hogy kihozzák ennek a feléből.
Mitt GT-K – látványos, de vérszegény túragép Kínából
A puszta műszaki jellemzők egészen ígéretesek: Brembo fékrendszer, Pirelli abroncsok, elektromosan állítható légterelő, ülésfűtés, és mindez 11 495 euróért? Ráadásul csak 225 kilót nyom, mint egy NC750? Már-már túl szép, hogy igaz legyen.
Szemből úgy fest a GT-K, mintha egy RT terveit dobták volna be a kínai 3D-nyomtatóba, bár fontos különbség, hogy az idomok alatt nem túl vérmes technika lapul. Mindössze 730 köbcentis kéthengeres erőforrás felel a gyorsításért, ami nem lenne baj, hiszen ma már lazán kihoznak 90-100 lóerőt az ilyen egységekből, de a Mitt csupán 75 lovas.
Ez sem kevés, de az utassal és vezetővel akár 400 kilós járműhöz lehet, hogy kicsit kevés lesz, ami hátrányt jelenthet a teljesítményorientált európai piacon. Elvégre itt 11 000 euró alatti áron kínálják például az F 800 GS-t, sőt a literes túragépek táborát erősítő Versys 1000 is elérhető 12 500-ért.
Mindenesetre az tény, hogy a Mitt felbukkanása tovább színesíti az egyébként is gazdag európai motorpiacot. A kínai cég elsősorban olyan vevőknek kínál túragépet, akik többre értékelik a kényelmet, mint a kiemelkedő teljesítményt vagy a megbízhatóságot sugalló márkanevet.