Elsőként 2010-ben hallhattunk a márkáról, amikor megjelent 1650 köbcentis túragépük és csupaszmotorjuk, majd meglepően hosszú ideig csend volt a Motus körül. Végül 2014-ben bukkantak fel újra, ekkor a bonneville-i sóstó medrében elhódították a leggyorsabb szériagyártású motor előkelő címét.
A 180 lovas masinák - tengerentúli mércével - nem voltak éppen olcsók, a Motusért kért harmincezer dollárból ugyanis szinte bármilyen sport- vagy túramotort vehet kint az ember, ennél még az olyan prémiumkategóriájú modellek is kevesebbet kóstálnak, mint a BMW K 1600 GT vagy a Honda Gold Wing. Ezek után nem csoda, hogy anyagi gondok léptek fel a cégnél, s a társaság pénzügyi támogatói sorra visszaléptek a további együttműködéstől. - Rendkívül csalódottak vagyunk, ugyanis idén év végén új termékpalettával szerettük volna meglepni a motorosokat. Akárhogy is, mi továbbra sem adjuk fel, és mindent megteszünk, hogy feltámadjon a Motus, és újra forgalmazhassuk amerikai, V4-es motorjainkat - nyilatkozták a cég vezetői.