Tegyük hozzá, hogy felépítését tekintve hűen követi a BMW húszas években bemutatott első, OHV-szelepvezérlésssel, továbbá különálló motor- és sebességváltóházzal megtervezett boxerét.
Nem készült még motorkerékpár ennél nagyobb boxerrel
Érdekessége továbbá, hogy az 1802 köbcentis, 107,1 mm furatú és 100 mm löketű kéthengeres rekorder a maga nemében, tekintettel arra, hogy korábban nem építettek ekkora boxert sorozatgyártású kétkerekűbe. Ráadásul igen kellemes karakterű blokkról beszélünk, merthogy a 91 LE-s (67 kW) csúcsteljesítmény 4750-es fordulatnál jelentkezik, 158 Nm-es legnagyobb nyomatékát pedig már háromezernél leadja. Sőt, a nyomaték zöme 2000 és 4000 közötti fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll, nem mellesleg a nagy tömegű lendkeréknek hála példásan sima járással büszkélkedhet. Azt se feledjük, hogy a levegő/olaj hűtéses, széles hűtőbordás hengerekkel és hengerfejekkel ellátott erőforrás - a sebességváltóval és a szívórendszerrel együtt - mindössze 110,8 kilót nyom.
Nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a márka klasszikus, léghűtéses boxermotorjaival szemben az edzett, temperált acélból kovácsolt főtengely középső részén is elhelyeztek egy csapágyat, így elejét tudták venni a főtengely nemkívánatos rezgéseinek. A kenésért és a hűtésért felelős olaj szállításáról kétlépcsős, lánchajtású, a főtengely által hajtott olajpumpa gondoskodik.
Bárhogy is, a „Big Boxert” négy szeleppel, dupla gyertyás gyújtással, optimális formájú égéstérrel, szívócső-befecskendezéssel, valamint BMS-O motorvezérléssel vértezték fel, mindezek hozzájárulnak ahhoz, hogy a kéthengeres nyomatékos, egyszersmind kedvező fogyasztású legyen - a gyártó által ígért vegyes fogyasztás 5,6 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig 129 g/km.
Túl azon, hogy a hengerenként két szívó- és két kipufogószelepet villás kiképzésű szelephimba-párok mozgatják, a szelephézag-állítás sem hidraulikus, hanem – a klasszikus, hosszú évtizedeken át gyártott léghűtéses, kétszelepes BMW boxerekkel egyezően – anyákkal történik. Az acélból készült szelepek tárcsaátmérője szívóoldalon 41,2, kipufogóoldalon 35 mm, a szelepek nyitási szöge szívóoldalon 21, kipufogóoldalon pedig 24 fok.
A tengernyi nyomatékot egytárcsás, száraz, önbeálló csúszókuplung továbbítja a hatfokozatú sebességváltóhoz, melyhez felárért hátrameneti fokozatot is rendelhet majd a vevő.
Arról egyelőre nincs hírünk, hogy mikor készül el az új erőforrással felszerelt első szériamotor, de a pletykák alapján nyár elején, közepén várható az újdonság.