Az elmúlt hetekben nálunk járt a vadonatúj BMW R 18, és napokon belül olvashatjátok is a tesztjét, ám addig is itt a modell második, még impozánsabb kiadása, a klasszikus túrázók kategóriáját erősítő R 18 Classic.

Túrára fel! - Megjelent a BMW R 18 Classic

Már első ránézésre feltűnik, hogy másik modellről van szó, hiszen a „First Edition” névre keresztelt első kiadásnál nagyobb, testesebb és jobb időjárás-védelmű cirkáló áll előttünk.

megjelent-a-bmw-r-18-classic-27515
Kisebb átmérőjű első felni és dokkal gazdagabb felszereltség jellemzi az R 18 Classicot

Talán a legfontosabb újítás, hogy kisebb átmérőjű, 16 colos (nem collos!) első kereket építettek be, ami magas oldalfalú abroncsot kapott, illetve egy rakás könnyen eltávolítható és visszarakható extrát. Ilyen például az asztalnyi méretű, komoly szélvédelmet nyújtó plexi, a kényelmes utasülés és a nyeregtáska, valamint lényeges különbség még, hogy ezen alapáras tempomat, leánykori nevén a sebességtartó automatika.

megjelent-a-bmw-r-18-classic-27514
A légterelő, az oldaltáska és a tempomat is alapáras az újdonságon

Mivel elsősorban a tengerentúli piacra készül a modell, természetesen kapott két krómozott kiegészítő fényszórót is, mely LED-es, csakúgy, mint az eredeti első lámpa. Mindez némi súlytöbblettel járt, de ne feledjük, hogy az R 18 – hatalmas, 1802 köbcentis erőforrása dacára – „csak” 345 kilóval mérlegel, ami egyáltalán nem nevezhető túlzónak a legnagyobb cirkálók mezőnyében.