Anno még Chrobák Janit is meggyőzte a németek legkisebb endurója, holott ő nem igazán rajong a terepmotorokért - itt mesélt róla, hogy milyen ügyes gép lett a német-indiai frigyből született gép.
Mivel már három év telt el a GS bemutatkozása óta, időszerű volt a vérfrissítés, főként, hogy jövőre csak Euro5-ös erőforrással állhatnak forgalomba a motorok az öreg kontinensen.
Szebb és jobb lett a BMW G 310 GS
Ezért ismét tervezőasztalhoz ültek a mérnökök, s amellett, hogy átfésülték az erőforrást – ami immáron Euro5-ös - több ponton továbbfejlesztették a modellt.
Elektromos fojtószelepvezérlőt kapott a motor, emellett a könnyebb elindulást segítendő üresben automatikusan megemelkedik a fordulatszám, ami aszfalton és terepen is segítség lehet a pilótának.
Emellett kisebb erővel működtethető kuplungkar, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (ti. csúszókuplung), valamint új LED-fényszóró és -irányjelző növeli a GS használati értékét, no meg a széles tartományban állítható fék- és kuplungkar.
Mindezt megkoronázza a generátor és a vízpumpa új, titánszínű fedele, no meg az átdolgozott fényezés, amitől még szemrevalóbb lett a modell. Az alapszínek mellett ráadásul elérhető lesz a nagyobb névrokonokon már látott jubileumi színösszeállítás is - a fekete-sárga kivitellel a legendás R 100 GS előtt tisztelegnek a tervezők.