Hajlamosak túlmisztifikálni a motorosok a dőlésszög jelentőségét, különös tekintettel arra, hogy mennyi „majrécsík” marad a hátsó gumi szélén. Márpedig a döntés mélysége és a kanyarsebesség között csupán laza összefüggés van, elég csak megnézni a csúcstartó Marquez - és a feltörekvő fiatalok - testtartását kanyarodás közben.

marc-marquez-lean-angle-record-22504
Ideje frissíteni a grafikát, srácok - 66 fok az új GP-rekord!

Ennek dacára a spanyol világbajnok előbb Mugellóban ért el 65, majd a hétvégén, Sachsenringen 66 fokos dőlésszöget, ami új rekord a GP-n. Összehasonlításként a robogók és a legsportosabb Harley-Davidsonok 30-40 fokban dönthetőek, de a hétköznapokban egyébként sem a motor felépítése és szabad hasmagassága, hanem a vezető tudása a korlát. Ritkán ér el bárki közúton ötven fok feletti értéket, az 55 fokos szög pedig már inkább a versenypályákra jellemző, utána pedig fokonként egyre nehezebb és nehezebb lejjebb nyomni a gépet, mármint úgy, hogy az talpon is maradjon.

marc-marquez-lean-angle-record-22505
Így néz ki élőben a 66 fokos döntés

Kíváncsian várjuk, hogy még idén megdől-e az újabb, 66 fokos csúcs, miként azt is, hogy lesz-e bárki, aki tempóban és dőlésszögben is felveszi a versenyt a jelenlegi etalonnal, Marc Marquezzel.